Reklamda, ped paketininin üzeri tecavüz ve kadına şiddet haberleri ile dolu bir gazete sayfasına sarılıyor. 'Utancını ortaya çıkar' başlığıyla yayınlanan reklamın sosyal medyada bir yarışma içinde çekildiği, Türkçe versiyonunun da olduğu belirtiliyor. Firmanın kendi sitesinde yer almayan reklam filminin amacının sadece algı yaratmak olduğu iddia ediliyor.
KADIN HAKLARI ÜZERİNDEN TÜRKİYE ALGISI!
Tartışma konusu haline gelen reklamda, Türkiye'de sürekli olarak kadın hakları ihlallerinin olduğu bir ülke gibi vurgulandığı görülürken, asıl hedefin ise Türkiye'nin geri kalmış bir toplum olduğu algısını verip ticari markanın ürünlerini gazete kağıtlarına sarılıp satıldığı mesajını vermek olduğu belirtiliyor.
ORKİD'DEN AÇIKLAMA
Son günlerde sosyal medyada yer bulan ORKID videosu, bir ürün kampanya veya reklam filmi olmayıp, herhangi bir ORKID sosyal medya hesabımızda ve Türkiye’de veya yurtdışında hiçbir bir medya kanalında yayınlanmamıştır ve yayınlanması planlanmamıştır.
Kamuya açık olmayan bu video, dünyada da benzerleri olduğu üzere Türkiye’nin bazı bölgelerinde kadınların özel günlerinin halen çekinilecek bir durum olarak görülmesi iç görüsünden yola çıkarak geliştirdiğimiz yaratıcı fikire dayalı dar kapsamlı bir mağaza içi deneme aktivitesini konu alan ve ajansımız tarafından hem türkçe hem ingilizce olarak hazırlanan özel bir sektörel yaratıcı konsept filmidir.
Bununla birlikte, adet döneminin utanılacak bir durum olmadığı konusunu vurgulamak için tasarlanan ve dolayısı ile genç kızların ve kadınların güçlendirilmesini hedef alan yaratıcı fikrimizin konu alındığı ve kamuya açık olmayan bu konsept filminin planlanmayan bir şekilde sosyal medya kanallarında yer bulmasının niyetimiz ve amacımız ile ilgili yanlış algılamalara sebep olduğunu görüyoruz. Söz konusu konsept filminin, “yurtdışında ülkemizin imajını olumsuz yönde etkileme” amacına yönelik yapılmış bir reklam kampanyası gibi yanlış algılanması bizleri derinden üzmektedir ve bu iddialar tamamen asılsızdır. ORKID’in temsil ettiği değer ve çalıştığı amaca tamamen ters düşer şekilde ve niyetimiz dışında oluşan bu rahatsızlıklardan ve yanlış anlaşılmalardan ötürü özür dileriz. Bahsi geçen özel konsept filminin uygulama ve yayım aşamasına dair tüm süreçlerimiz hakkında iç incelemelerimiz devam etmektedir ve incelemelerimizin tamamlanmasını takiben gereken adımlar atılacaktır.
40 yılı aşkın süredir Türkiye’de üretim yapan ve bu ülkenin kadınları ve genç kızlarının cesaretlendirmesi ve güçlendirilmesi için devamlı çalışan yerelleşmiş ORKID markası olarak, yurtdışında ya da yurtiçinde ülkemiz ile ilgili olumsuz herhangi bir mesaj iletmek gibi bir amacımız asla olamaz. ORKID, toplumda adeta bir harekete dönüşen “Çocuk da Yaparım Kariyer de” ve #KızGibi gibi farkındalık yaratan iletişim çalışmaları ile hem dünyada hem de Türkiye’de kadınları ve genç kızları desteklemeyi, güçlendirmeyi amaçlamış bir markadır. Okula Devam projemiz çerçevesinde, sadece geçtiğimiz sene, kızlarımız özgüvenle okula devam edebilsinler diye, ihtiyacı olan genç kızlarımıza 4 milyondan fazla ücretsiz ped desteğinde bulunduk. Yine A Milli Kadın Voleybol takımına verdiğimiz destekle, uluslararası arenada Türk kadınının yanındaydık ve bundan sonra da ülkemizin kadınlarının ve genç kızlarımızın yanında olmaya ve onların hayatlarını iyileştirmeye devam edeceğiz.