28 Şubat soruşturmasında POAŞ dosyasıyla köşeye sıkışıp, kirli çamaşırları ortalığa saçılınca hırçınlaşan Aydın Doğan para koparmak için iyice çirkinleşti. Kamuoyunda 'Asrın Projesi' olarak bilinen Türkiye'den KKTC'ye su temin eden projenin açılışı için yayın grubuna reklam gelmeyince çılgına dönen Aydın Doğan iftiralarla şantaja başladı. Doğan, CHP'yi yanına alarak gazetesi Hürriyet üzerinden SABAH'a ve patronuna saldırdı. CHP'li Aykut Erdoğdu'nun zihni sinir iddialarını manşete çıkaran Doğan'ın gerçek yüzü ise Kalyon Grup'a gelen e-maille ortaya çıktı.
Kalyon Grup'un yaptığı KKTC su temini projesi için ilan alamayınca Hürriyet üzerinden saldırıya geçen Aydın Doğan, yaptığı manşetin mürekkebi bile soğumadan harekete geçti. Doğan'ın TV kanalı Kanal D, Kalyon Grup'la reklam görüşmesi yapmak için temasa geçti. Kanal D'nin Reklam Satış Yöneticisi Zeynep Rendeci, Kalyon Grup'a "Kanal D reklam satış ekibi olarak pazarlama departmanınızla görüşme yapmak istiyoruz" maili atarak randevu istedi.
PASTASI ERİYOR
Doğan Grubu'nun, tehdit ve şantajlara sarılmasının nedenlerinden biri de geçmişte reklam pastasından aldığı payın iyice erimesi. 2014'te grubun yazılı basındaki reklam gelirleri yüzde 6 düştü. Aynı düşüş görsel mecrada da yaşandı. Doğan Grubu'nun yazılı basındaki reklam geliri de bu yılın ilk yarısında yüzde 15 azalarak 269 milyon liraya düştü. Görsel medyadaki reklam gelirleri de yüzde 10.3 azalarak 270.7 milyon liraya indi.