Polis alım başvuru 2017 koşulları şartları neler?

Olağanüstü hal (OHAL) kapsamında çıkartılan 694 sayılı Kanun Hükmünde Kararname (KHK) ile Emniyet Genel Müdürlüğü merkez ve taşra teşkilatına 32 bin 12 kadro ihdas edildi.

İşte 2017 POMEM PMYO başvuru şartları ve işlemleriyle ilgili tüm detaylar.

Polis meslek eğitimi için alınacak adaylarda aranacak şartlar

- Lisans mezunu olmak veya denkliği Yükseköğretim Kurulu tarafından kabul edilen yurt dışındaki yükseköğretim kurumlarından mezun olmak

- 31 Aralık 2016 tarihi itibari ile 30 yaşından gün almamış olmak.

- 2015 veya 2016 yıllarında yapılan KPSS lisans P3 puan türünden en az 60 puan almış olmak.

- Emniyet Teşkilatı personeli şehit veya vazife malulü eş veya çocukları için KPSS lisans P3 puan türünden en az 48 puan almış olmak.

-Öğrencilerin yemek, barınma ve sağlık giderleri Emniyet Genel Müdürlüğü tarafından karşılanacak. Eğitim sonunda başarılı olanlar polis memuru olarak göreve başlayacak. Sınava giriş koşulları, sınav takvimi ve diğer hususlar www.pa.edu.tr resmi internet sitesinden ilan edilecek.

PMYO Aranan Şartlar: 

T.C vatandaşı olmak, Lise veya dengi okul mezunu olmak ya da 4.sınıfında okuyor olmak, Yüksek Öğretime Geçiş Sınavı kapsamında herhangi bir puan türü üzerinden en az 270 puan almış olmak gerekmektedir. 1991-1998 tarihleri arasında doğmuş olmak, Bayanlar için 1,62 ve erkekler için ise en az 1,67 olmak,  Sağlık şartlarını taşımak, Alkol, uyuşturucu gibi zararlı maddeler yüzünden tedavi görmemiş olmak, Kamu haklarını kullanmaktan mahrum bulunmamak, Güvenlik araştırmasından olumlu çıkmak, Silah taşımaya ve silah kullanımına engeli bulunmamak gerekmektedir. Ayrıca kilo ve boy oranı açısından beden kitle endeksi kapsamında değerlendirilmek, Yüz kızartıcı işlerde çalışmamış olmak, Kötü şöhretli bir kişi olarak anılmamak, Herhangi bir siyasi partiye veya koluna üye olmamak gerekli görülmektedir.

POMEM nelerden oluşur?

Polis Meslek Eğitim Merkezleri Şube Müdürlüğü aşağıdaki Büro Amirliklerinden oluşur;

a) İdari Büro Amirliği,
b) Öğrenci Adaylığı Büro Amirliği,
c) Eğitim Büro Amirliği,
ç) İşlemler Büro Amirliği
d) Komiser Yardımcılığı Eğitim Büro Amirliği. 

Öğrenci Adaylığı Büro Amirliğinin görevleri

Öğrenci Adaylığı Büro Amirliği;
a) Sınavı kazanan öğrenci adaylarının eğitim merkezlerine planlamasını yapmak,
b) Sınavı kazanan öğrenci adaylarının, sağlık kurulu raporu aldırılmasını ve raporların Sağlık İşleri Dairesi Başkanlığına incelettirilmesini sağlamak,
c) Öğrenci adaylarından sağlık kurulu raporu olumsuz olanlar, raporunu tamamlamayanlar ile adaylıktan vazgeçenler hakkında gerekli işlemleri yürütmek,
ç) Öğrenci adaylarının güvenlik tahkikatlarının yaptırılmasını sağlamak,
d) POMEM Müdürlüklerine planlanan öğrencilerin kesin kayıt yaptırana kadar tüm bilgilerinin takip edilmesi ve işlemlerinin yürütülmesini sağlamak
e) Öğrenci adaylarının askerlik işlemlerini yürütmek,
f) Öğrenci adaylarının taahhütname ve kefalet senedi ile ilgili işlemlerini yaptırmak,
g) Yapılan faaliyetlere ilişkin rapor ve istatistikî bilgi hazırlamak,
ğ) Mevzuata uygun olarak verilen diğer görevleri yapmak, ile görevlidir.
 
Eğitim Büro Amirliğinin görevleri

Eğitim Planlama ve Geliştirme Büro Amirliği;
a) POMEM’lerin dönemlik eğitim-öğretim takvimini hazırlamak,
b) Okutulacak dersleri ve eğitim öğretim müfredatını belirlemek,
c) Mesleki ihtiyaç ve gelişmelere göre gerekirse diğer kurum ve kuruluşlarla işbirliği yaparak müfredatların geliştirilmesi için çalışmalar yapmak,
ç) POMEM eğitimlerinde kullanılacak kaynak kitap ve yardımcı malzemelerin belirlenmesi ve temin edilmesi için gerekli çalışmalar yapmak/yaptırmak,
d) Mezuniyet başarı derecesinin belirlenmesinde esas alınacak ders sıralamasını yapmak,
e) Polis meslek eğitimlerinin geliştirilmesini sağlamak, görüş ve önerilerde bulunmak amacıyla yerinde incelemeler yapmak/yaptırmak, 
f) Şube Müdürlüğünün görev alanına giren konularda araştırma yapmak ve önerilerde bulunmak
g) POMEM’den mezun olan öğrencilerin Uygulamalı Mesleki Eğitim Programlarını hazırlamak ve uygulanmak üzere ilgili birimlere göndermek,
ğ) Uygulamalı mesleki eğitim sonu raporlarını incelemek/inceletmek,
h) Uygulamalı mesleki eğitimlerde görülen ve yaşanan eksikliklerin tespit edilerek program geliştirme çalışmaları yapmak,
ı) Yapılan faaliyetlere ilişkin rapor ve istatistikî bilgi hazırlamak,
i) POMEM’lerde derse giren eğiticilere yönelik verilebilecek her türlü kurs, seminer, konferans gibi faaliyetlerin koordinesini sağlamak,
j) POMEM’lerdeki öğrencilere yönelik yapılacak olan ders dışı faaliyetler ve etkinlikleri koordine etmek,
k) Mevzuata uygun olarak verilen diğer görevleri yapmak,ile görevlidir.