OECD'de ortalamanın üstündeyiz

Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin, PISA 2022'yi değerlendirdi. Tekin, başta matematik ve fen olmak üzere Türkiye'nin OECD ortalamasının üzerinde olduğunu söyledi.

Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin, OECD'de uygulanan PISA 2022 raporunda, 10 yıldan uzun bir süredir çoğu alanda iyileşme gösteren az sayıda ülkeden birinin Türkiye olduğunu ifade etti. Türkiye'nin ilk olarak 2003'te katıldığı PISA araştırmasında 41 ülke arasında matematik alanında 34., fende 35. ve okuma becerilerinde 33. sırada olduğunu hatırlatan Tekin, aynı raporda 30 OECD üyesi ülke arasında ise üç alanda 28. sırada yer aldığını vurguladı.

PERFORMANSLAR ARTTI

Tekin, 2022'de Türkiye'nin, matematik okuryazarlığı alanında 453, fen okuryazarlığı alanında 476, okuma becerilerinde ise ortalama 456 puan elde ettiğini belirtti. Tekin, sonuçlar genel olarak incelendiğinde, Türkiye'nin matematik ve fen alanlarında ortalama puan değişimlerinin OECD'ye göre daha iyi durumda; okuma becerileri alanındaki değişimin ise benzer düzeyde olduğunu belirtti. Tekin, PISA'ya katılan tüm ülkelerin ortalama puanları ile karşılaştırıldığında Türkiye'nin üç alanda da tüm ülkeler ortalamasının üstünde bir performans sergilediğini bildirdi. Raporda, son 10 yılda Türkiye'nin, matematik ve fen alanlarında artış eğilimi gösterdiği; okuma becerileri alanında ise anlamlı bir artış veya düşüş eğilimi göstermediğinin tespit edildiğini bildiren Tekin, "Matematikte dezavantajlı ve avantajlı öğrencilerin performansları arttı" dedi.

AKRAN ZORBALIĞINI ÖNLEYECEĞİZ

Akran zorbalığı konusunda bakanlığın bir dizi önlem aldığını belirten Bakan Tekin şunları kaydetti: "Bu kapsamda 'okul temelli sosyal sorumluluk çalışmaları' adlı altında akran zorbalığını müfredatımıza aldık. Bu konu ile ilgili gerekli tedbirleri alacağız."

'DAHA ÇOK ÇALIŞACAĞIZ'

Bakan Tekin "Eğitimde son 21 yılda elde ettiğimiz başarıları asla yeterli bulmuyoruz. Bizler de daha iyisini yapmak için çalışmaya devam edeceğiz" diyerek şöyle devam etti: "Okuma becerilerini artırmak için bir dizi önlem aldık. Cep telefonu yasağının ne kadar isabetli bir karar olduğunu görmüş bulunuyoruz. Fiziksel altyapı, dijital kaynaklar ve eğitim materyallerinin hem nicelik hem de nitelik olarak Türkiye'nin OECD ülkelerine kıyasla daha iyi olduğu rapora yansıdı. Raporda okullar arası başarı farkının önceki döngülere göre azaldığı ifade ediliyor. Okula aidiyet, okul güvenliği ve zorbalık gibi konularda bildirilen olumsuz durumların 2018 yılına göre arttığı bilgisinin yer alıyor.