Hasan Kuş
Teknolojiye yaptığı yatırımlarla yapay zekâ, nesnelerin interneti, blok zinciri, büyük veri analizi gibi birçok yenilikçi teknolojiyi bankacılık hizmetleriyle birleştiren Halkbank, bugün bankacılık işlemlerinin yüzde 98'ini internet, telefon bankacılığı, mobil bankacılık, SMS bankacılığı gibi tamamen teknolojiye dayalı olan şube dışı kanallarından gerçekleştiriyor. Halkbank'ın dijital bankacılık hizmetlerini kullanan altı milyondan fazla müşterisi; dijital kanallarından günlük ortalama 7.6 milyon adet işlem gerçekleştiriyor. Teknoloji yatırımlarına yerli ve milli firmalardan hizmet alarak devam etmeye özen gösterdiklerini vurgulayan Halkbank Genel Müdürü Osman Arslan, bankanın dijital evren yolculuğunu, net sıfır hedeflerini ve girişimcilik ekosistemindeki rollerini Platin okuyucuları için anlattı...
TÜRKİYE'DE DİJİTAL EVRENDE ŞUBE AÇAN İLK BANKA OLMAYI HEDEFLİYOR
* Dijital bankacılıkla ilgili hangi projeler üzerinde çalışıyorsunuz? Bu konuda yatırımlarınız ve hedefleriniz neler?
Teknoloji yatırımlarımıza yerli ve milli firmalarımızdan hizmet alarak devam etmeye özen göstermekteyiz. Bu çerçevede Türkiye'de metaverse dijital evreninde şube açma çalışmalarını sürdüren ve etkinlik merkezi açan ilk banka olarak, projenin altyapısını da yerli bir şirketle kurduk.
Öte yandan giyilebilir teknolojilere yönelik yatırımlarımız sonucu, müşterilerimizi yeni nesil ödeme teknolojisi Akıllı Yüzük-Paraf RingPay ile tanıştırdık. Parmağa takılarak taşındığı için kredi kartının ötesine geçen Paraf RingPay'i Türkiye'nin yerli ödeme sistemi TROY altyapısıyla hizmete sunduk. Yakın alan iletişimi (NFC) teknolojisi sayesinde bir kredi kartından beklenen tüm özellikleri kullanıcılara sunan Paraf RingPay'in yanı sıra, gençlere yönelik hayata geçirdiğimiz Halkbank Kampüste uygulaması, çocukların birikim kültürünü desteklemek üzere geliştirdiğimiz Çocuk Bankacılığı mobil aplikasyonları, Halkbank'ın yeni nesil bankacılık alanında teknolojiden yararlanarak müşterilerine sunduğu yeni hizmet ve ürünlerin başında geliyor. Güçlü altyapımız ile Açık Bankacılık sistemine başarıyla geçiş yapan bankalardan biri olduk. Ayrıca, Halkbank Mobil uygulamamızı şubelerimizde kağıt ve ıslak imza ile gerçekleştirdiğimiz işlemlerin dijitalleştirilmesi için de entegre ettik.
BİRİMLERİMİZİN YÜZDE 50'SİNDEN FAZLASINA ROBOTLAR HİZMET VERİYOR
* Robot yatırımlarınız ne durumda?
'Metal Yakalı Çalışanlar' olarak adlandırdığımız robotlar, şubelerimizin yanı sıra; Genel Müdürlük birimlerimizin yüzde 50'sinden fazlasına hizmet veriyor. Robotlar ağırlıklı olarak; Müşteri İletişim Merkezi, İnsan Kaynakları, Nakit Yönetimi, Finansal Muhasebe, Risk Yönetimi ve Merkezi Operasyonlar gibi iş birimlerimize entegre edilmiş durumda. Yakın zamanda devreye alınması planlanan 40'tan fazla süreçle birlikte çalışanlarımızın manuel olarak yapmak zorunda olduğu süreçlerin hızlı ve hatasız biçimde otomatikleştirilmesini hedefliyoruz. 2023 sonunda minimum 135 süreci robotlarla yürütmeyi planlıyoruz.
* Sizce Türk bankacılık sektöründe Yeni Nesil Bankacılık nasıl şekillenecek?
Finans sektörü tarafından teknolojiye ve insan kaynağına yapılan yatırımlar sayesinde, müşteriler daha düşük maliyetle, daha iyi finansal hizmet imkânına kavuşacaklar. Sistem, kullanıcılara hız ve kolaylık sunarken finans şirketlerinin de eskisinden çok daha güçlü bir teknolojik altyapı talep ediyor. Biz Halkbank olarak insan ve teknolojinin iş birliğinin getirilerine olan inancımızla bugün bir yandan dijital dönüşümden en verimli şekilde yararlanmayı sürdürürken bir yandan da sektöre değer katan öncü uygulamalara devam ediyoruz.
* Girişimcilik ve girişimcilere destek konusundaki çalışmalarınız nelerdir?
Halkbank olarak, girişimcilik kültürünün ülkemizde kökleşmesi adına kadın ve genç girişimciler başta olmak üzere girişimciliği her alanda destekliyoruz. Kadının iş gücüne aktif katılımı, kadın girişimcilik ekosisteminin kökleşmesi, kadın kooperatiflerinin güçlenmesi için kredi desteğinden eğitime, her alanda kadın emeğinin yanındayız. Kadınlarımızın güçlerini birleştirerek başarıya ulaşmalarına katkı sağlamak için Kadın Kooperatifleri Destek Paketi ile de kadın kooperatiflerimizin yanında olmaya devam ediyoruz. Bunun yanı sıra, devreye aldığımız KGF kefaletli işletme ve yatırım kredisi paketleri ile Kadın Girişimcilerimiz ve Kadın Kooperatiflerimize ilave finansman desteğimiz devam ediyor. Ayrıca yaşanan deprem felaketi nedeniyle, yakın zamanda Kadın Kooperatiflerimiz için sıfır faizli Cansuyu Kredisini hayata geçirdik. 2021 yılından beri yürüttüğümüz Kadın Girişimciliği çalışmaları kapsamındaki Kadın Girişimci Destek Paketi ile toplamda 200 bine yakın kadın girişimciye ulaşarak 46.2 milyar TL finansal kaynak sağladık.
ÇEVREYE OLAN ETKİLERİMİZİ SÜREKLİ AZALTIYORUZ
* Net Sıfır hedefi belirlediniz mi? Bu bağlamda sürdürülebilirlik hedeflerinizi ve bu konudaki çalışmalarınızı anlatabilir misiniz?
Ürün ve hizmetlerimizi sürdürülebilirlik odağında dönüştürmenin yanı sıra, finansman sağladığımız yatırımlarda etkin çevresel ve sosyal değerlendirme sistemleri uygulayarak; çevreye olan etkilerimizi de sürekli azaltmaktayız. Bu azaltma çalışmalarımızı tüm dünyaya duyurarak farkındalık yaratabilmek ve ülkemizin 2053 net sıfır emisyona ulaşma hedefine katkı sağlamak amacıyla Net-Sıfır Bankacılık Birliği'ne (Net Zero Banking Alliance) ve Bilimsel Tabanlı Hedefler Girişimi'ne (SBTi- Science Based Targets Initiative) 2050 yılında net sıfır emisyona ulaşma konusunda taahhütler verdik.
Hedeflerimiz doğrultusunda yaptığımız çalışmalarımızın sonucunda ise uluslararası bir girişim olan ve halka açık şirketlerin iklim krizi ile mücadele konusunda çalışmalarını skorlayan Karbon Saydamlık Projesi'nden (CDP) 2022 yılında iklim krizi skoru olarak 'A-' alan Bankamız, Su Güvenliği skorunda ise dünyada 'A' alan tek banka olarak 'Global A List'e girme başarısını gösterdi.
Kaynak: https://www.platinonline.com/bankacilik/metal-yakali-calisanlar-135-is-surecini-yonetecek-1088116