KKTC'nin tanıtımına 122 milyon TL bütçe

KKTC'nin tanıtımı için geçen yıl başlatılan Ada Kıbrıs projesi, 122 milyon TL bütçeye ulaştı. Projeyle hedef Türkiye'nin en ücra köşesindeki vatandaşların dahi KKTC adasını görmesi. Projenin İstanbul'da yapılan tanıtım töreninde konuşan Cumhurbaşkanı Yardımcısı Yılmaz, ''THY ile bir toplantı yaptık. Vatandaşlarımızın daha pratik ve daha düşük maliyetlerle uçabilmesi için THY bir çalışma yapıyor'' açıklamasında bulundu.

AA

Kuzey Kıbrıs Türkiye Cumhuriyeti (KKTC) 2024 yılında Ada Kıbrıs ile başlattığı turizm projesinde bu yıl atağa geçti.

Gastronomiden sağlık turizmine, spordan tarihe adanın tüm güzelliklerinin anlatıldığı projeye geçen yıldan bugüne 122 milyon TL bütçe ayrıldı. Türkiye Cumhuriyeti Turizm Bakanlığı ve Turizmi Geliştirme Ajansı (TGA) işbirliğinde yürütülen projeyle Türkiye'nin her bölgesinden vatandaşın Ada'ya tatile gitmesi hedefleniyor.

Projenin İstanbul'da yapılan tanıtım kampanyası töreninde konuşan Cumhurbaşkanı Yardımcısı Cevdet Yılmaz şunları söyledi:

UCUZ SEYAHAT MÜJDESİ

"İki ülke arasında toplam mali işbirliğimiz 21 milyar TL'ye ulaştı. Bugüne kadar Ada'ya ayrılan en yüksek kaynak olarak da rekor kırdı" dedi. Ada Kıbrıs projesi kapsamında da 2024 yılından bu yana turizm ve kültür alanında tahsis edilen toplam kaynağın 122 milyon TL'ye ulaştığını anlatan Yılmaz, "Bu kaynak, sürecin mali temellerini güçlendirmiştir. Ayrıca geçmiş yıllarda uygulanan proje destekli turizm kısmi hibe programı kapsamında bugüne kadar 137 projeye yaklaşık 373 milyon lira destek sağlandı."

POTANSİYEL ÇOK YÜKSEK

Kuzey Kıbrıs'a 50 yıldır ambargo uygulandığına vurgu yapan Yılmaz, sözlerini şöyle sürdürdü: "Biz bu izolasyonlara karşı çalışmalarımızı sürdüreceğiz. Bu kapsamda, THY ile bir toplantı yaptık. Vatandaşlarımızın daha pratik ve daha düşük maliyetlerle uçabilmesi için THY bir çalışma yapıyor" açıklamasında bulundu.

Kıbrıs Türk Cumhuriyeti Cumhurbaşkanı Ersin Tatar da 35 bin yatak kapasitesine sahip Kıbrıs'a ayda 600 seferle Türklerin seyahat ettiğini söyledi. Türkiye'de hâlâ ciddi bir turizm potansiyeli olduğuna dikkat çeken Tatar, "Türkiye'de 80 milyon yaşayan var, 10 milyon Avrupa'da yaşayan Türkler, Azerbaycan'dan da 10 milyon eklesek 100 milyon potansiyel var. Türk vatandaşlarımızla birlikte herkesi Ada'mıza bekliyoruz" çağrısı yaptı.

SESİNİ DÜNYAYA DUYURACAK

Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy, Ada Kıbrıs kampanyasının, bu yılki tanıtım faaliyetlerinin merkeze alındığını belirterek şunların söyledi: "Kuzey Kıbrıs, geçen yıl tanıtım faaliyetlerinde Türkiye harici yurtdışı pazarlarına odaklanmıştı.

Bu sene ise Kuzey Kıbrıs'ın özel talebiyle, 2025 yılı tanıtım bütçesinin önemli bir kısmının Türkiye hedef pazarı için kullanılması konusunda mutabık kalındı. Bu çerçevede, 40 ulusal televizyon kanalında, 959 sinema salonunda, Facebook, Instagram, YouTube gibi dijital mecralarda Kıbrıs'ın ruhunu anlatan reklam filmlerimiz milyonlarla buluşturulacak. Yürüttüğümüz kampanyalar, Kuzey Kıbrıs'ı hak ettiği küresel görünürlüğe taşıyacak."

DENİZ, KUM GÜNEŞTEN İBARET DEĞİL

Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti Başbakanı Ünal Üstel ise Ada'nın gazino adası olarak anıldığını, ancak Kuzey Kıbrıs'ın bunun çok ötesinde bir tatil merkezi olduğunun altını çizdi. KKTC Başbakan Yardımcısı Turizm Kültür Gençlik ve Çevre Bakanı Fikri Ataoğlu, Ada Kıbrıs projesinin, Ada'nın en ücra köşesinde yaşayanlara dokundukları bir proje olduğunu belirterek, "Ana vatanda yaşayan vatandaşlarımızın en ücra köşesindekileri de Ada'mıza bekliyoruz. KKTC, deniz, kum güneş ya da kumardan ibaret değil, Ada'mızda görülecek birçok eserimizi var" dedi.