Jumbo yeme-içme sektörüne giriyor

Türkiye'de züccaciye ürünleri üreten Jumbo, içinde bistrosu olan mağazalar açmaya hazırlanıyor.

ÖZGÜL ÖZTÜRK

Kruvasan, pasta, cheescake, makaron gibi ürünlerin satılacağı Fransız pastanesi tarzı bir bölümün yer aldığı bu mağazalarla tüketici bir yandan alışveriş yorgunluğunu atarken, diğer yandan firmanın sattığı ürün gruplarını deneyimleyerek alma imkanına sahip olacak. İlk şubesi İstanbul Göktürk'te açılacak deneyim mağazası beğeni kazanırsa Antalya, Ankara ve İzmir'e de yayılacak. Pandeminin kaybetmeyen şanslı sektörlerinden birinin züccaciye olduğunu belirten Jumbo Genel Müdürü Sami Hotak, "2020-2021arasında bireysel tüketicide yüzde 95 büyüdük. Ciromuzun yüzde 35'i e-ticaretten geliyor" dedi.

TÜRKİYE'Yİ SEÇTİLER

Pandemide ihracatta yaşanan sorunların Türkiye için fırsat oluşturduğuna dikkat çeken Hotak, şunları kaydetti: "Özellikle Avrupalı firmalar horeca kanalında (yemek servisi endüstrisi) tedarikini Uzakdoğu'dan Türkiye'ye kaydırdı.