AA
Her gün binlerce çağrıya cevap vererek acil vakalarda hayat kurtarıcı rol üstlenen İstanbul 112 Acil Komuta Kontrol Merkezi'ne tüm uyarılara rağmen geçen yıl yine milyonlarca asılsız ihbar yapıldı.
'FATURAMI NEREDE YATIRABİLİRİM'
Ambulans, polis, jandarma, itfaiye, Sahil Güvenlik, Afet Acil ve Orman Yangın birimlerinin bir arada ve koordineli bir şekilde hizmet verdiği İstanbul 112 Acil Çağrı Merkezi'ne 2022 yılında 17 sdi. Bunlardan 5 milyon 531 bin 423'ü vakaya dönüşürken, vakaya dönüşmeyen çağrı adedi 11 milyon 822 bin 1 oldu. Böylece gelen aramalar yüzde 68,12'si asılsız çıktı. İstanbul 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürü Feyza Emin, "Yabancı uyruklu kişiler telefonları çalışıyor mu çalışmıyor mu diye arıyor. Çocuk aramaları, yaşlı vatandaşlarımızın arayıp biraz sohbet etmek istemeleri var. Elektrik, su, doğalgaz faturalarını nerede yatırabiliriz.' veya askere gidecek 'Kaç günüm kaldı nereye sorabilirim?' diye arayıp hattı meşgul ediyorlar" dedi. Vatandaşların 112'yi acil durumlar için araması gerektiğini vurgulayan Emin, "Lütfen gereksiz bilgi danışmak için 112'i aramayın. Bu, can ve mal kaybına yol açıyor. Saniyelerle boğuşuluyor" ifadelerini kullandı.