‘İşimizi en çok zorlaştıran asılsız çağrılar'

112 Acil hattına gelen asılsız aramalardan şikayet eden Sağlık Bakanı Müezzinoğlu: Gelen 120 milyon çağrıdan sadece 4 milyonu gerçek.

Yelda GÖKDAĞ / ANKARA 

Sağlık Bakanı Mehmet Müezzinoğlu, sosyal paylaşım sitesi twitter'dan, 112 Acil Servis telefonlarının asılsız ihbarlarla gereksiz yere meşgul edilmesinden yakındı. Müezzinoğlu, "2014’te 112 acil çağrı hattına gelen 120 milyon çağrının sadece 4 milyonu gerçek" mesajını paylaştı. 

Müezzinoğlu, twitter hesabından paylaştığı mesajında, hem "Yaşama yol ver" projesinden söz etti, hem de 112 Acil hatlarının asılsız ihbarlarla meşgul edilmesinden yakındı.

30 ARAMADAN BİRİ 

Bakan Müezzinoğlu mesajında, yaralı ve hasta taşıyan ambulanslara trafikte yol verilmesinin önemine de vurgu yaptı. Bakan Müezzinoğlu'nın twitter'dan paylaştığı mesaj şöyle:  "... İşimizi en çok zorlaştıran asılsız çağrılar. 2014 yılında 112 acil çağrı hattına gelen 120 milyon çağrının sadece 4 milyonu gerçek. Bu zorluklar bizi zaman zaman yorsa bile başarılarımız bütün yorgunluğumuzu alıyor. Bizi esas yoran anlamsız engeller..! Bu yüzden, 'yaşama yol ver' diyoruz. Trafikte kaybettiğimiz iki dakika, bir annenin bebeğini, bir bebeğin annesini kaybetmesi..." 

TWİTTER'DAN UYARI MESAJI

Bakan Müezzinoğlu'nun twitter paylaşımlarının yanı sıra Bakanlığın resmi twitter adresinden de vatandaşı bilinçlendirmek için yapılan paylaşımlara dikkat çekti. Gün boyunca takipçilere twitter'dan , 'Acil durumlarda 112 ile yapılan görüşmelerde nelere dikkat etmeniz gerektiğini biliyor musunuz?' gibi sorular yöneltiliyor.