2021 MEB İl dışı tayin başvuruları nasıl yapılır? Öğretmen iller arası atama yer değiştirme başvuru şartları neler?

İller arası tayinler için başvuru işlemi, şartları ve tarihleri kadrolu öğretmenler tarafından araştırılan konular arasında. Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) tarafından daha önce yayımladığı takvime göre bugün itibariyle öğretmenlerin iller arası nakil başvuruları alınmaya başlanacak. Söz konusu başvurular kurumun resmi internet sayfaları ''mebbis.meb.gov.tr'' veya ''personel.meb.gov.tr'' üzerinden yapılabilecek. Peki MEBBİS İl dışı öğretmen atama başvuruları nasıl yapılır?

İl dışı tayin başvuruları başladı. Öğretmenlerin iller arası nakil başvuruları 30 Temmuz 2021 tarihi itibariyle başladı. Milli Eğitim Bakanlığı'nca düzenlenen il dışı tayin başvuruları adaylar tarafından, "mebbis.meb.gov.tr" veya "personel.meb.gov.tr" kurumun resmi internet adreslerinden yapabilecekler. Peki İl dışı öğretmen atama başvuruları nasıl yapılır? İşte 2021 MEBBİS iller arası tayin (yer değiştirme) başvuru ekranı

İL DIŞI ATAMA KONTENJANLARI AÇIKLANDI MI?

İl dışı atama kontenjanları henüz açıklanmadı. Kontenjanlar her yıl personel. meb.gov.tr adresinden yayımlanıyor.

MEBBİS GİRİŞ EKRANI İÇİN TIKLAYIN

İL DIŞI ATAMA BAŞVURULARI NE ZAMAN?

İl dışı atama başvuruları 30 Temmuz - 3 Ağustos 2021 tarihleri arasında gerçekleştirilecek.

Milli Eğitim Bakanlığı bu yıl il içi nakil başvurularını 1 gün gecikmeyle açıklayabildi. Bu gecikmenin, emeklilik nedeniyle boşalan kadroların normlara yansıtılmasından kaynaklandığı belirtiliyor. Ancak Bakanlık en azında 6 veya 12 saatlik bir gecikme olacağını ilan edebilseydi yüzlerce öğretmen bilgisayar başına mahkum olmazdı.

Diğer taraftan, bugün itibariyle iller arası nakil başvuruları alınacak. 8 Temmuz 2021'de güncellenen takvime göre başvurular 30 Temmuz ila 3 Ağustos arasında alınacak, sonuçlar ise 4 Ağustos'ta açıklanarak, 5 Ağustos'tan itibaren de ilişik kesme işlemleri yapılacak.

İLLER ARASI (İL DIŞI) ATAMA BAŞVURULARI NASIL YAPILIR?

İl dışı atama başvuruları, "mebbis.meb.gov.tr" veya "personel.meb.gov.tr" adreslerinde yer alan Elektronik Başvuru Formu doldurulmak suretiyle yapılacak.

PERSONEL MEB GİRİŞ EKRANI-TIKLAYINIZ

Atamalar tercih ve hizmet puanı üstünlüğüne göre gerçekleştirilecek. Dolayısıyla başvuru kayıt işlemi yapıldıktan sonra hizmet puanlarına etki edecek değişiklikler başvuru sistemine yansımayacak. Hizmet puanına etki edecek değişiklikleri yer değiştirme başvurusunu yapmadan önce tamamlamalı.

Yer değiştirme isteğinde bulunacak öğretmenler; Elektronik Başvuru Formuna yansıtılacak kimlik, öğrenim, Bakanlık atama alanı, hizmet süresi, hizmet puanı ve benzeri bilgilerini başvuru yapmadan önce MEBBİS e-Personel Modülünden (Özlük) kontrol ederek yanlış ya da eksik bilgilerinin düzeltilmesini belgeye dayalı olarak eğitim kurumu, ilçe ve il millî eğitim müdürlüklerinden talep edeceklerdir.

İL DIŞI ATAMA SONUÇLARI NE ZAMAN AÇIKLANACAK?

Yer değişikliği başvurusunda bulunan öğretmenlerin hizmet puanları, başvuruların son günü olan 3 Ağustos 2021 tarihi dikkate alınarak belirlenecek. Atama sonuçları ise 4 Ağustos 2021 tarihinde açıklanacak.

İL DIŞI ATAMA BAŞVURU ŞARTLARI

1. Adaylığı kaldırılmış olmak,

2. 31 Aralık 2021 tarihi itibarıyla bulundukları ilde en az üç yıllık çalışma süresini tamamlamış olmak,

3. 652 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin Ek 4'üncü maddesi kapsamında sözleşmeli öğretmen olarak görev yapmakta iken üç yıllık çalışma süresi sonunda öğretmen kadrosuna atananlar bakımından, bu bölümün 1 ve 2'nci maddesine ek olarak öğretmen kadrosuna atandıkları tarihten itibaren 31 Aralık 2021 tarihi itibarıyla bir yıllık çalışma süresini tamamlamış olmak, şartları aranacaktır.

40 EĞİTİM KURUMU TERCİH EDİLEBİLECEK

İller arası yer değiştirme başvurusunda bulunan öğretmenler, aynı ya da farklı illerden en çok 40 eğitim kurumunu tercih edebilecek. Bu kapsamda başvuracak öğretmenlere, tercihleri dışında 41'inci seçenek olarak bir ili daha tercih etme hakkı verilecek.

Ancak 40 eğitim kurumu tercihi tamamlanmadan 41'inci seçenek işaretlenemeyecek. Bunlardan 41'inci seçeneği işaretleyenler, yalnızca tercih ettiği ildeki boş kalan kontenjanlara hizmet puanı üstünlüğü esasına göre bilgisayar kurasıyla atanacak.