DHA
İkinci el araçların satışının artmasıyla beraber satış işlemlerinde meydana gelen hilelerin de sayısı arttı. Bazı galerici ve eksperler hasarı ya da kazayı gizleyen raporlar düzenleyebiliyor. Uzmanlar ise mağduriyet yaşanmaması konusunda uyarıyor.
YASAL HAKLARINIZI ARAYIN
Tüketicinin yasal haklarını araması gerektiğinin altını çizen avukat Erdal Ergör, ilk olarak satıcıya ardından eksper servisine ihtarname gönderilmesi konusunda tavsiye bulundu. Ergör, zararın giderilmemesi durumuda ise Tüketici Mahkemesine dava açılabileceğini kaydetti.
MERDİVEN ALTI EKSPERLER
Merdiven altı eksperler, mağduriyet oluşturuyor. Tüketicinin temiz kullanılmış olduğunu düşündüğü araç aslında çok sayıda hasar ve kaza kaydını barındırıyor olabilir. Bu sebeple doğru ve güvenilir ekspertizlerle çalışmak önem arz ediyor.
Sektöreki kurumsal bir firmada görevli olan oto ekspertizi Aykut Çayakar (30) ise alıcıların mağduriyetini şu sözlerle belgeledi:
"Herkes bahsediyor bu tür olaylardan. Kişi, 'X' bir ekspertize gidiyor, aracını gösteriyor. Sonra başka 'X' bir ekspertize gidiyor aracını gösteriyor. 'İlkinde yazılmayanlar, neden ikincisinde yazıldı. İlkinde hiçbir şey yok dendi, neden ikinci ekspertizde birçok sorun çıktı' gibi olaylar yaşanıyor. Kafalarda soru işaretleri oluşuyor. Acaba aracı satan galerici ise ekspertizle mi anlaştı, yoksa eksperi mi tanıyorlar gibi soru işaretleri oluyor kişinin kafasında. Benim tavsiye edeceğim konu; TSE belgesi, hizmet yeterlilik belgesi olan bir ekspertize götürsünler araçlarını vatandaşlarımız. Burada çalışan ustaların hepsi belgeli insanlar olacaktır. Raporları garantili olurlar. Kurumsal firmalar verdikleri raporların arkasında durur. Yarın telefon açtığınızda muhatap bulabilirsiniz."
İKİ PARÇA BOYA DENDİ, TAVANIN DEĞİŞTİĞİ ORTAYA ÇIKTI
Rapor farklılıklarını örneklerle anlatan Çayakar, kimi zaman aracın hava yastığının orijinal olarak yazıldığı ancak kontrol ettiklerinde yastığın değişim yapıldığı ya da tamir edildiğinin ortaya çıktığını ifade ediyor.
Çayakur açıklamasında, "Boyada ise lokal deniyor tam boyalı çıkıyor. 'Değişen yok' deniyor değişmiş parçaları görüyoruz. Müşteriler bunlarla karşılaşınca çok şaşırıyor. Müşteri 6- 8 ay kullanıyor, satmaya gelince bu sorunlar ortaya çıkınca şok geçiriyor" ifadelerini kullandı.
Başından geçen ilginç bir olayı anlatan Aykut Çayakar, "İkinci el bir araç gelmişti. Araçta 2 parça boya olduğu söylenmişti. Bize geldiğinde aracın tavanını değiştirilmiş olduğunu tespit ettik. Araç sahibi fenalaştı, oldukça kötü oldu" diye konuştu.
GALERİCİ İLE EKSPERTİZ ANLAŞIYOR
İkinci el galeri Kadir Keskin ise bu mağduriyetlerin kötü niyetli esnafların yine kendileri gibi ekspertizlerle anlaşması sonucunda kaynaklandığını vurguladı. Aynı sektörden Şerif Dönmez ise, "Bir sürü merdiven altı ekspertiz var. İşini bilmeyen ekspertiz çok fazla. İşini yaptığını sanıyor ancak yapmıyor. Esnafın da anlaştığı firmalar olabiliyor. Müşteriyi yanıltıyorlar. Böyle bir sorunda sorumluluk ekspertizde olması lazım ama hiçbir sorumluluk almıyorlar" dedi.