FETÖ, havada ihaneti 30 yıl planladı

İşte FETÖ’nün “Hava Kuvvetleri” raporu: Yetenekli pilotları tasfiye edip, yerlerine kendi adamlarını koydular. FETÖ’nün önünü açtığı tecrübesiz pilotlar yüzünden, son 2 yılda 9 uçak kazası yaşandı

1

FETÖ'nün 15 Temmuz'da ihanet üssü olarak kullandığı Hava Kuvvetleri Komutanlığı'na ilişkin raporda dikkat çeken tespitlere yer verildi. Çatı soruşturması dosyasına eklenen raporda, FETÖ'nün 30 yıldan beri planlı olarak örgütlendiğine dikkat çekildi. Yetenekli ve tecrübeli pilotları, akademik olarak yetersiz ve mezuniyet derecesi düşük göstererek emekliliğe zorlayan FETÖ'nün yolunu açtığı tecrübesiz öğretmen ve pilotlar yüzünden son 2 yılda 7 pilotun şehit olduğu 9 uçak kazasının meydana geldiği kaydedildi.

ÖĞRENCİLERE SADAKAT TESTİ

 
Ankara Cumhuriyet Başsavcılı raporu, firari Adil Öksüz'ün imamlığını yaptığı Hava Kuvvetleri Komutanlığı'nda 30 yıldır oynanan oyunu ortaya koydu. İşte o rapordan kritik tespitler:

 FETÖ, Harp Okulu'na kendi öğrencilerini yerleştirdi. Bu öğrenciler ile diğer öğrenciler fişlendi. Fişlenen öğrenciler de akademik yetersizlik gibi bahanelerle elendi. Elenemeyecek kadar yetenekli pilotların mezuniyet derecesi düşürülerek, nakliye pilotu yapıldı. Kıtada mevcut pilotlar sağlık kurullarında her yıl yapılan muayenelerde, kendi hazırladıkları pilotaj sağlık yönergesine göre elendi.

 Kıtada örgütle bağlantılı olmayan pilotlar, karargâh veya geri hizmet statüsüne alınarak istifa veya emekliliğe zorlandı. Dirayetli kurmay personel hakkında sosyal medya ve asılsız mektuplar yoluyla idari ve adli soruşturma açılıp terfileri engellenerek emekliliğe zorlandılar. Orta rütbedeki pilotlar Casusluk, Balyoz gibi kumpaslarla korkutuldu.
 
EĞİTİM SÜRESİNİ KISALTTILAR
 
 Kurum, FETÖ'ye mensup genç, eğitimsiz pilotlar ile bunları eğitecek örgüt mensubu tecrübesiz öğretmen pilotlara kaldı. Uçuşu yönetecek pilotlar, yeterli tecrübe kazanamadan soru verilerek Harp Akademisi'ne alındı. Yükselmeleri için karargâh görevinden, yurtdışı görevlerine atandılar. Uçuştan ayrı kalmaları nedeniyle filo uçuş görevlerine geri döndüklerinde uçuş tecrübesizliği nedeniyle hatalar yaptılar.
 
 'Pilot ve öğretmen ihtiyacı var' diye eğitim süresi dünya standartlarından aşağıya çekildi. Hava Kuvvetleri'nde karar mekanizmaları ele geçirildikten sonra eğitim ve uçuş standartları ile ilgili tüm yönerge ve yönetmelikleri FETÖ'nün lehine olacak şekilde değiştirdiler. Tecrübe ve kalitesi düşen ekibin zafiyetini örtmek için daha önce icra edilen Anadolu Kartalı ve yurtdışı tatbikatlarını devam ettirmeye çalıştılar. Örgüt, personelin periyodik muayenelerinin yapıldığı hastanelerin doktor kadrolarını ele geçirdi.
 
KAZALAR ÖRTBAS EDİLDİ
 
 Tüm bunların sonucunda Hava Kuvvetleri'nde eğitim veren öğretmen ve pilotların tecrübesizliği sonucunda 2 yılda 9 ayrı uçak kazasında 7 pilot şehit oldu. "Pilot ve bakım ekibinin eğitimsizliği ve tecrübesizliği, uçakların bakımının iyi yapılmaması, yönetici hatası ve denetleme eksikliği" nedeniyle yaşanan kazalar için FETÖ'nün farklı mazeretler uydurduğu da raporda vurgulandı. Raporun sonuç bölümünde ise, "Tüm kaza kırım inceleme analizlerinin Cumhurbaşkanlığı Devlet Denetleme Kurulu tarafından yapılması gerekmektedir" denildi. SABAH
 
‘ELEKTRİK DİREĞİNE BİLE ÇARPTILAR'
 
Başsavcılığın raporunda yer verilen 9 kaza ve kazalara ilişkin tespitler şöyle:
 
22 Ocak 2013: Diyarbakır 8. Ana Jet Üs Komutanlığı’na ait F-16 gece uçuş için kalkış yaparken pistten çıktı. Uçak ağır hasar gördü. Pilot ve makinist hatası.
 
13 Mayıs 2013: Suriye krizi kapsamında sınırda bekleme görevi icra eden F-16 savaş uçağının pilotu idrarını yaparken, bel kemeri tokasını uçuş kumandası ile sandalye arasına sıkıştırdığı için uçak düştü. Sebep pilotaj ve eğitim eksikliği. Kazada şehit olan pilot, eğitimde yetersiz görülüp elenmek istenmesine rağmen paralel yapı mensubu olduğu için F-16 pilotu yapıldı.
 
30 Eylül 2013: Sivas Kangal’da RF-4E uçağı düştü. İki pilot yaralı kurtuldu. Raporda pilot hatası (uçağın pilot tarafından yanlış kumanda ile anormal duruma sokulması) tespit edilmesine rağmen, paralel ekipten olan üs komutanı etkilendiğinden heyet görevden uzaklaştırılarak tekrar rapor yazıldı.
 
23 Haziran 2014: Merzifon 5. Ana Jet Üs Komutanlığı’na ait bir F-16 uçağı inişte pilotun uzun oturmasından (uçağın pist başı yerine daha ileriye teker koyması) dolayı pistten çıkıp kaza kırım geçirdi. İdari ve pilot hatası.
 
Ağustos 2014: 4. Ana Jet Üs komutanlığı’na ait bir F-16 uçağı Afyon yakınında limitlerin altına inip yüksek gerilim hattına çarptı ve Afyon Meydanı’na acil iniş yaparak düşmekten kurtuldu. Sebep, pilot hatası.
 
2 Eylül 2014: Diyarbakır 8. Ana Jet Üs Komutanlığı’na ait F-16 uçağı son yaklaşmada limitlerin altına inerek elektrik direğine çarptı. Pilot atladı, uçak kullanılamaz hale geldi. Sebep, pilotaj hatası.
 
1 Aralık 2014: 5. Ana Jet Üs Komutanlığı’na ait bir adet F-16 uçağı kolda iniş alçalmasındayken, bulut içinde tecrübesizlik ve lider hatası nedeniyle his yanılması sonucu uçağın kontrolü kaybedilmiş, pilot atlayarak kurtulmuştur. Uçak kullanılamaz hale geldi.
 
24 Şubat 2015: Malatya 7. Ana Jet Üs Komutanlığı’na ait 2 adet RF-4E uçağı gece inişe geçerken dağa çarptı. 4 pilot şehit oldu. Sebep, pilot hatası. Hata yer radar operatörüne bağlanmak istendi.
 
5 Mart 2015: Eskişehir 1. Ana Jet Üs Komutanlığı’na ait bir adet F-4E 2020 uçağı Konya’da düştü. İki pilot şehit oldu. İki farklı filodan, iki aynı devreden pilotun aynı uçakta uçurulması idari hata olup, pilotların uçağı düşürmesi yoğun uçuş baskısı, tecrübesizlik ve aşırı yorgunluk sebebiyledir.
 
(HABERTÜRK / FEVZİ ÇAKIR)