En çok şikayet fahiş aidattan

Toplu konut alanlarındaki şikayetleri için kurulan WhatsApp ihbar hattına ulaşan vatandaşların, yüzde 39'u yüksek aidatlardan, yüzde 32'si de usulsüz yönetimlerden şikayetçi oldu.

Vatandaşın toplu konut alanlarındaki şikayetleri için Türkiye Kentsel Tesis Yönetim Derneği tarafından WhatsApp İhbar hattı açılmıştı. AKŞAM'ın gündeme getirdiği ihbar hattına şikayet yağdı. Vatandaşlar en çok yüksek aidatlardan ve usulsüz yönetimlerden şikayetçi oldu. WhatsApp ihbar hattına gelen şikayetlerin dağılımı şöyle: Usulsüz yönetim yüzde 32, hizmet alamama yüzde 14, yüksek aidat yüzde 39, geçici yönetim sorunları yüzde 1, güvenlik sorunları yüzde 2, ek bütçe itiraz yüzde 5, müteahhid eksikleri yüzde 2, kiracı şikayetleri yüzde 2, bilgi alma yüzde 3.

Türkiye Kentsel Tesis Yönetim Derneği Genel Başkanı Suat Sandalcı, "Temsil etmiş olduğumuz sektöre ilişkin, sitelerde ve toplu konut yaşam alanlarımızda yaşanılan sorunların mevcut durumunu analiz etmek ve sorunları ilgili bakanlığa iletmek adına, WhatsApp Şikayet İhbar Hattımızı kurduk. 14 binin üzerinde şikayet aldık. Şikayetleri dosya halinde Çevre, Şehircilik ve İklim değişikliği Bakanlığımıza teslim ettik. Amacımız İnsanı içinde barındıran ve insan ile yönetilen tüm hizmetlerin hukuksal olarak dizayn edildiği bir düzen oluşturmak" dedi. Hukuki düzenlemelerin yapılması için çalışma yürütüldüğünü belirten Sandalcı, "Hizmet alan tarafların haklarının hukuksal zeminde koruyacak, düzenlemelerle sektörün katma değerinin yükseltildiği bir geleceğe taşıyacağını ümit ediyoruz. Çevre Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığımızda konuları detaylı ele alacağımız toplantımızı gerçekleştireceğiz. Bakanımıza sektör raporumuzu sunacağız" ifadelerini kullandı.

EN ÇOK ŞİKAYET EDİLEN KONULAR

Usulsüz yönetim %32

Hizmet alamama %14

Bilgi alma %3

Kiracı şikayeti %2

Güvenlik sorunları %2