E Devlet Adres değişikliği nasıl yapılır? E Devlet ikamet adresi değişikliği nasıl yapılır?

Adres değişikliği seçim dönemlerinde büyük önem taşıyor. Oy kullanırken ikamet edilen adrese en yakın okul tercih ediliyor. Yani seçmen listeleri buna göre belirleniyor. Adresini değiştirenlerin ikamet bildirimi yapmak için de bir süresi var. Peki adres değişikliği nasıl yapılır? e-Devlet Kapısı sayesinde birçok işlemlerinizi resmi kurumlara gitmeden e devlet üzerinden gerçekleştirebilirsiniz. E devlet girişi ile yapmak istediğiniz işlemlerde zaman kaybetmeden kısa süre içinde işlemlerinizi gerçekleştirerek rahata kavuşabilirsiniz

Adres değişikliğini internetten gerçekleştirmek için mobil imza detayı önem taşıyor. e-Devlet Kapısı vatandaşların, devlet kurumlarında olan işlerinin büyük bir bölümünü uzun kuyruklar beklemeden internet üzerinden kolayca yapmasını sağlıyor. Ancak ikametgah değişikliğini e devlet üzerinden yapabilmek için mobil imzaya ihtiyaç var. Adres değişikliği e Devlet’ten yapılıyor mu? İkamet adresi nasıl değiştirilir? sorularının cevapları... E devlet şifresi ile edevlet girişi nasıl yapılır? Edevlet Sorgulama ekranı burada olacak. e-Devlet Kapısı sayesinde birçok işlemlerinizi resmi kurumlara gitmeden e devlet üzerinden gerçekleştirebilirsiniz. E devlet giriş mahkeme dosya sorgulama sistemine aksam.com.tr üzerinden erişim sağlayabilirsiniz.

E DEVLET ADRES DEĞİŞİKLİĞİ İÇİN TIKLAYINIZ

E DEVLET SİSTEMİNDE ADRES DEĞİŞİKLİĞİ NASIL YAPILIR?

2007 yılından itibaren Türkiye’de yaşayan bütün vatandaşların, ikamet ettikleri adresler veri tabanına kaydediliyor. İkamet değişikliği işleminin e devlet sistemi üzerinden yapılabilmesi için mobil imzanız ya da elektronik imzanızın bulunması gereklidir. Yani bunlar olmadan adres değişikliği yapabilmeniz mümkün değildir. Mobil imza ve elektronik imza anlaşmalı kurumlardan alınabilen maliyeti yüksek ve vakit alan bir işlem. (noter tasdikli belge, aylık veya yıllık ücret, şahsi başvuru gibi) E devlet sistemi üzerinden sadece ikamet belgesi alabileceğinizi unutmayın!

ADRES DEĞİŞİKLİĞİ ALTERNATİFLERİ

İkamet değişikliği yapmak için yapılması gerekenler iki şekilde olabilmektedir.

– Bağlı bulunduğunuz Nüfus Müdürlüğüne müracaat etmek. Bunun için de öncelikle adresinizin bağlı olduğu Nüfus Müdürlüğünü http://adres.nvi.gov.tr internet adresinden sorgulama yaparak öğrenmek.

– E devlet sistemi üzerinden e imza ile yapmak.

İKAMET DEĞİŞİKLİĞİ YAPARKEN İSTENEN BELGELER…

Nüfus Müdürlüklerine ikamet adresinizi değiştirdiğiniz zaman yaptığınız başvuruda; beyanda bulunduğunuz adreste bulunan konut/evde size ait fatura, elektrik, su, telefon, doğalgaz abonelik sözleşmesi ya da kira sözleşmesi gibi geçerli evrakları yanınızda götürmelisiniz. Beyan edilen adres boş bir konut ise herhangi bir belge istenmemektedir. Nüfus Müdürlüğünden ikamet değişikliğinin ardından verilen belgeyi mahalle muhtarına bildirmek zorunlu bir işlem değildir.

Eğer ikametinizi birlikte oturma gerekçesiyle değiştiriyorsanız; yapmanız gereken birlikte oturacağınız kişi ile birlikte müracaat etmek. Bunun söz konusu olmadığı durumlarda, apartman ya da site yöneticisi, muhtar tarafından birlikte oturulduğuna dair yazılı beyan ibraz edilmelidir.

İKAMETGAH BELGESİ SORGULAMA NASIL YAPILIR?

Sistemde yer alan hizmetlerden faydalanabilmek için T.C. kimlik numaranız ve şifreniz ile giriş yapın. Ardından ‘e-Hizmetler’ bölümünden ‘Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü’ altında yer alan ‘Yerleşim Yeri (İkametgah) ve Diğer Adres Belgesi Sorgulama’ hizmetini bulun. Bu hizmete tıkladığınızda karşınıza işlem hakkında bilgilendirme yazısı çıkacaktır. Yazının hemen altında yer alan ‘Yukarıdaki bilgilendirme yazısını okudum’ butonunu işaretleyerek ‘Devat Et’ butonuna tıklayın. Bu kez açılan ekranda belgeyi kimin için alacağınızı işaretlemeniz gerekiyor.

İçişleri Bakanlığı, adres kaydı olmayan 363.555 kişinin nüfus müdürlüklerine müracaat ederek güncelleme yaptıklarını duyurdu.

İçişleri Bakanlığı'nın açıklaması şu şekilde:

Adres kaydı olmayan vatandaşlarımızın adres bildiriminde bulunmaları için son iki gün

Adres kaydı olmayan 363.555 vatandaşımıza "ilçe nüfus müdürlüklerine müracaat ederek güncel adres bildiriminde bulunmaları" yönünde kamuoyuna bilgilendirme yapılmıştır.

Bu bilgilendirme sonucunda 40.804 kişi güncel adres bildiriminde bulunmuştur.

Adres kaydı olmayan vatandaşlarımızın 17 Ocak 2019 Tarih Saat 17.00'a kadar ilçe nüfus müdürlüklerimize adres bildiriminde bulunmaları büyük önem arz etmektedir.

Kamuoyuna saygıyla duyurulur.

E-devlet sistemine nasıl girilir?

Sisteme giriş yapabilmek için izlenmesi gereken adımlar şu şekildedir: Turkiye.gov.tr internet adresinin üst köşesinde sisteme giriş seçeneği bulunuyor. Bu kısma tıklandığında giriş seçenekleri ile karşılaşılır. Giriş için e-Devlet şifresi, internet bankacılığı, T.C. kimlik kartı, e-imza ya da mobil imza seçeneklerinden biri tercih edilebilir. Giriş sırasında sistem tarafından, güvenlik kodu girilmesini de talep eder.

E-devlet şifresi nasıl alınır?

E-devlet şifresinin herhangi bir PTT şubesinden temin edilmesi mümkündür. T.C. kimlik numarasının yazılı olduğu fotoğraflı bir kimlik belgesi ibraz edilerek alınan şifre kişiye kapalı bir zarfın içerisinde teslim edilir. Sisteme ilk girişin ardından kapalı zarfın içerisinde verilmiş olan bu şifrenin değiştirilmesi istenir. Şifrenin unutulması durumunda şifre yenileme işlemi yapabilir. Şifre yenileme işlemini yapabilmek için önceden sisteme cep telefonu bilgisinin kaydedilmiş olması gerekmektedir. Sisteme bir cep telefonu kaydedilmiş ise yine bir PTT merkezine giderek aynı şekilde e-devlet şifresinin talep edilmesi gerekir.