CİMER halkın sesi oldu

İletişim Başkanı Fahrettin Altun, “CİMER Mobil uygulaması ile vatandaş devletin tüm kurumlarına talep ve şikayetlerini hızlı ve kolay iletebilecek. Millet-devlet iletişimini kuvvetlendirmeyi hedefliyoruz” dedi.

AKŞAM GAZETESİ

Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanı Fahrettin Altun, İletişim Başkanlığınca düzenlenen "Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezi (CİMER) Mobil Uygulama" tanıtım programına katıldı. Altun, İletişim Başkanlığı yürütücülüğünde tüm kurum ve kuruluşların dahil olduğu, dünyanın en büyük kamuoyu iletişim platformu olan CİMER'i güncel teknolojiler bağlamında sürekli yenilediklerini, kapsamını genişleterek milletin istifadesine sunduklarını ifade etti.

GÖRÜŞ SUNUYORLAR

"CİMER'i sadece vatandaşlarımızın şikâyet ve taleplerini iletebileceği bir platform olmanın ötesinde onların devletin yürüttüğü her türlü politika hakkında görüşlerini iletebileceği ya da yeni bir politika önerisi sunabileceği katılımcı bir kamu yönetim enstrümanı olarak tasarladık. 'Yönetime Katıl' ve 'Türkiye Yüzyılı Hayalini Paylaş' gibi yeni başvuru türleri ile milletimizin birçok konuda görüş ve önerilerini alıyor, değerlendiriyor ve ilgili kurumlarımıza iletiyoruz."

CİMER mobil uygulamasıyla vatandaşlar işlemlerini hızlı şekilde tamamlayabiliyor.

4 MİLYON BAŞVURU

"2024'te 4 milyon 590 bin başvuru aldık. 2018'den bu yana CİMER'e toplam başvuru sayısı 35 milyonu aştı. Talepte karşılaştığımız bu yükselişe ek olarak başvurularda akıllı telefon kullanımı son 5 yılda yüzde 40'tan yüzde 70'e çıktı. Bu gelişme, internet kullanımında mobil iletişim teknolojilerinin alanının giderek genişlediğini bizlere gösteriyor. Bugün tanıtımını gerçekleştirdiğimiz CİMER Mobil uygulamasını da tam da bu tespitin bir sonucu olarak hayata geçirdik."

HIZLI VE KOLAY ERİŞİM

"CİMER Mobil, kullanıcı dostu ara yüzüyle başvuru ve takip süreçlerini daha hızlı ve kolay bir hale getiriyor. CİMER Mobil uygulaması ile vatandaşlarımız akıllı cep telefonlarından veya tabletlerinden taleplerini, şikayetlerini, görüş ve önerilerini hızlı ve kolay bir şekilde iletebilecekler. Başvurularının süreçlerini ve ilgili kurum ve kuruluşlardan gelen cevapları da yine uygulama üzerinden takip edebilecekler. Bu şekilde vatandaşlarımızın devletimizin tüm kurum ve kuruluşlarına kolay bir şekilde ulaşmasını, katılımcı yönetimi artırmayı ve millet-devlet iletişimini daha da kuvvetlendirmeyi hedefliyoruz."