Bakan Karaismailoğlu tarihi verdi... Türkiye'nin en hızlı metrosu olacak

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, TBMM Plan ve Bütçe Komisyonunda gelecek yıl hayata geçecek Beşiktaş (Gayrettepe)- Kağıthane-Eyüp-İstanbul Havalimanı Metrosu'nun Türkiye'nin en hızlı metrosu olacağını söyledi.

DHA-AA

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Türkiye'nin en hızlı metrosunun 2022 yılı içinde hizmete açılmasının planlandığını söyledi.

Bakan Karaismailoğlu, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığının 2022 yılı bütçesini TBMM Plan ve Bütçe Komisyonunda sundu.

"Saatte 120 kilometre hızla 'Türkiye'nin en Hızlı Metrosu' unvanına sahip olacak 37,5 kilometrelik Beşiktaş (Gayrettepe)- Kağıthane-Eyüp-İstanbul Havalimanı Metrosu'nda yaklaşık yüzde 95 fiziki ilerleme kaydettik." diyen Bakan Karaismailoğlu "Bu hatta Kağıthane-Havalimanı arasının 2022 yılı ilk çeyreğinde, Gayrettepe-Kağıthane arasının ise 2022 yılı ikinci çeyreği itibarıyla işletmeye açılmasını planlıyoruz. Milli Tren Setleri üretimi çalışmalarından edinilen tecrübeler ile 225 kilometre saat hızında Tren Seti Proje çalışmalarına başladık. Prototipi 2022 yılında tamamlamayı ve 2023 yılında seri üretimine geçmeyi planlıyoruz" diye konuştu.

KANAL İSTANBUL PROJESİ: İSTANBUL BOĞAZINDA KAPASİTEDEN FAZLA GEÇİŞ VAR VE DAHA DA ARTACAK

Adil Karaismailoğlu, İstanbul Boğazı'nı kullanan gemilerin güvenli geçişi için yıllık kapasitenin 25 bin olduğunu, bugün ise yaklaşık 43 bin civarında olan trafik yükünün boğazın seyir, can, mal ve çevre güvenliğini tehdit ettiğine dikkati çekti.

Dünyadaki ticaret hacmi ve bölge ülkelerindeki gelişmeler dikkate alındığında 2050'li yılarda boğazdan geçecek gemi sayısının 78 bine ulaşacağının öngörüldüğüne işaret eden Karaismailoğlu, şunları söyledi:

"Mühendislik çalışmalarında 204 bilim insanının görev aldığı Kanal İstanbul Projesi, tamamlandığında başta İstanbul Boğazı ve çevresindeki vatandaşlarımızın can ve mal güvenliğini sağlamasının ve Boğaz'ın tarihsel ve kültürel dokusunu korumasının yanı sıra İstanbul Boğazı'nın trafik yükünü hafifletecek, Boğaz giriş ve çıkışlarında 2 ve daha fazla günü bulabilen beklemeleri azaltacak. Kanal İstanbul ile ülkemiz, uluslararası ulaştırma ve lojistik koridorlarından daha fazla pay alacak ve küresel ticarette daha etkin rol oynayacak. Ayrıca, Kapıkule-Halkalı Hızlı Tren Projemizin; Kanal İstanbul'un altından geçecek şekilde projelendirdiğimiz Halkalı-Ispartakule kesiminin yapımına da başladık. Dünyada ve ülkemizde yaşanan teknolojik ve ekonomik gelişmeler, değişen iktisadi yönelimler ve ülkemizin ulaştırma altyapıları konusundaki artan ihtiyaçları doğrultusunda ortaya çıkan bu stratejik hamlemiz, ülkemizi küresel bir lojistik üs konumuna getirerek, hem bölgesinde hem de dünya ticaret ve ulaşım yollarında söz sahibi yapacak."

Türkiye'nin ticaret hacmini geliştirmek için uluslararası sularda seyreden gemilerin tutulma sayılarının düşmeye devam ettiğini aktaran Karaismailoğlu, Beyaz Liste'de bulunan Türkiye'nin, 39 ülke arasında 9 basamak yükselerek 16. sıraya yerleştiğini vurguladı.

Karaismailoğlu, hurdaya ayrılan Türk bayraklı gemilerin yerine yeni gemi inşa edilmesini teşvik ettiklerini ve koster filosunu yenilediklerini belirterek, şunları kaydetti:

"20 yaş üstü gemilerimiz için hurda teşviki veriyoruz. Tersanelerimizde teknolojik gelişmelere uyumlu, güvenli ve çevreye duyarlı gemiler inşa ediyoruz. İstanbul ve Çanakkale boğazlarında kurulu olan Gemi Trafik Hizmetleri Sistemi'nin radar kapsama alanını Marmara Denizi'ni kapsayacak şekilde genişletiyoruz. Doğu Akdeniz'deki gelişmeleri ve bölgesel hassasiyetleri göz önüne alarak KKTC ile gemi izleme ve yönetim alanını genişletiyoruz."

'İSTANBUL HAVALİMANI AVRUPA'DA 1'İNCİ SIRADA'

Bakan Karaismailoğlu, koronavirüs salgınının havayolu yolcu trafiği üzerindeki etkisini de dikkate alarak önümüzdeki 1 yıla ilişkin yolcu ve uçak trafik öngörüleri oluşturduklarını kaydetti. Karaismailoğlu, "Destekler, alınan önlemler sayesinde salgın sürecinde ekim ayında yapılan günlük uçuş sayılarını incelediğimizde; 591 uçuşla Türk Hava Yolları'nın ilk sırada, bin 310 uçuşla Türkiye'nin 4'üncü sırada yer aldığını görüyoruz. 2020 yılında İstanbul Havalimanı, Avrupa yolcu trafiği sıralamasında 1'inci sırada yer aldı. Bu bile İstanbul Havalimanı'nın ne kadar vizyoner bir yatırım olduğunu ortaya koyuyor."