Ateşkes sürecine destek... Trump'la görüştü

Başkan Erdoğan, ABD Başkanı Trump ile telefon görüşmesi gerçekleştirdi.

AKŞAM GAZETESİ

Görüşmede, Türkiye-ABD ikili ilişkileri ile bölgesel ve küresel konular ele alındı. Erdoğan görüşmede, bölgedeki ateşkesin uzatılması kararını müspet bir gelişme olarak gördüğünü, yapıcı girişimlere Türkiye'nin desteğinin süreceğini ifade etti.

Erdoğan, Türkiye'nin Suriye'ye yönelik desteğinin aralıksız süreceğini, ayrıca Lübnan'daki durumun kötüleşmesinin önüne geçilmesi gerektiğini belirtti. NATO Ankara Zirvesi hazırlıklarının sürdüğünü ifade eden Başkan Erdoğan, San Diego'da bir camiye düzenlenen menfur saldırı için Trump'a taziyelerini iletti, Türkiye'nin bu tür nefret suçlarına karşı olduğunu vurguladı. Trump da yaptığı açıklamada "Çok verimli bir telefon görüşmesi yaptım. Aramızda çok iyi bir ilişki var" dedi.