Akşam Future&Trends Summit 4. Oturumu sona erdi... E-Ticaret ve perakendenin gelecek yüzyılı konuşuldu

Türkiye'nin Gazetesi” vizyonuyla 105 yıldır yayın hayatına devam eden Akşam Gazetesi Future&Trends dergilerinin 19. yılını ''Akşam Future&Trends Summit'' ile taçlandırdı. Zirve'de 4. Oturum sona erdi. ''E-Ticaret ve Perakendenin Gelecek Yüzyılı'' başlıklı son oturumda, perakende dönüşümü, gelecekteki perakende trendleri, perakende markalarının e-ticaret yatırımları, küresel krizlerin e-ticarete etkileri, değişen tüketici alışkanlıkları ışığında e-ticaretin geleceği ve yenilikçi stratejiler konuşuldu.

Türkiye'nin Gazetesi" vizyonuyla 105 yıldır yayın hayatına devam eden Akşam Gazetesi Future&Trends dergilerinin 19. yılını "Akşam Future&Trends Summit" ile taçlandırdı.

Zirvenin 4. Oturumu sona erdi.

4. oturumun ana konusu "E-Ticaret ve Perakendenin Gelecek Yüzyılı" olarak belirlendi

"E-Ticaret ve Perakendenin Gelecek Yüzyılı" başlıklı son oturumda ise, perakende dönüşümü, gelecekteki perakende trendleri, perakende markalarının e-ticaret yatırımları, küresel krizlerin e-ticarete etkileri, değişen tüketici alışkanlıkları ışığında e-ticaretin geleceği ve yenilikçi stratejiler konuşuldu.

"YEMEK YAPMAK KEYİF GİBİ"

Schafer Yönetim Kurulu Üyesi Murat Aslan, "Evlerde yemek yapma sıklığı azalsa bile yemek yapan insan sayısı arttı. Artık yemek yapmak iş gibi değil, keyif gibi." dedi.

Aslan, "Türk dizileri sayesinde sadece ürün satmıyoruz yurt dışına. Türk mutfak kültürünü de ihraç ediyoruz." ifadelerini kullandı.

"E-TİCARET'İN OLMAZSA OLMAZI DİJİTAL PAZARLAMA"

LC Waikiki E-Ticaret CEO ve Yönetim Kurulu Üyesi Ömer Barbaros Yiş, "E-Ticaret'in olmazsa olmazı dijital pazarlama. Çok sayıda geri bildirim veriyorlar. Bunları dinlediğinizi karşı tarafa hissettirmeniz gerek." dedi.

Yiş, "Yapay zekanın yavaşlatılması konuşuluyor. Bence çok doğru bir tartışma. Kontrolden çıkma nokta gelirse neler olabileceğini geliştirenler de hayal edemiyor." ifadelerini kullandı.

Yiş, "Gerçekten bütün markalar güçlerimizi birleştirip bu lojistikte nasıl avantaj sağlarız, buna da kafa yormak gerekiyor." dedi.

"ÜRÜNÜN BÜTÜN YOLCULUĞUNU TAKİP EDEBİLİYORUZ"

Ziraat Bankası Kartlı Sistemler Bölüm Başkanı Volkan Günal, "İnternetten herhangi bir ürün satın almak büyük bir riskti. Şimdi bir şey aldığımız zaman ürünün bütün yolculuğunu takip edebiliyoruz." dedi.

Günal, "Bütün dünyada inanılmaz bir rekabet var. Bu rekabetin içinde mutlaka fark yaratmanız lazım." ifadelerini kullandı.

Günal, sözlerinin devamında "Türkiye'de herhangi bir ticaretle uğraşan bir kişinin satış potansiyeli o ilin nüfusuyla sınırlıydı." dedi.

Günal, "İnternetten herhangi bir ürün satın almak büyük bir riskti. Şimdi bir şey aldığımız zaman ürünün bütün yolculuğunu takip edebiliyoruz." sözlerini kullandı.

"BİZE YOL GÖSTERMİŞ BİR JENERASYON YOKTU"

Orka Holding Yönetim Kurulu Başkanı Süleyman Orakçıoğlu, "Mobilde aplikasyonumuzu indiren müşteri sayımız ne kadar fazlaysa, onlara gece yarısı ürün satma şansımız o kadar fazla." dedi.

Orakçıoğlu, "Bizden önce bu işi yapıp keşfetmiş ve bize yol göstermiş bir jenerasyon yoktu." ifadelerini kullandı.

Orakçıoğlu, sözlerinin devamında "İade oranları bizim ülkemizde %15 seviyesinde ise yurt dışında bu %30-40'ı buluyor." dedi.