Avusturya ve Slovenya sınırının üzerinde bulunan projenin önemine değinen Cengiz İnşaat Yönetim Kurulu Başkan Vekili Asım Cengiz, tünelin Slovenya'da bir Türk yüklenici firma tarafından kazanılan ilk altyapı ihalesi olduğunu söyledi.
Slovenya üzerinden Avusturya'ya ulaşan ve Akdeniz, Balkanlar ile Orta Avrupa'yı birbirine bağlayan kara yolu ağındaki en önemli nokta olarak kabul edilen Karavanke Tüneli'nin kazı çalışmaları tamamlandı. Cengiz Holding'in grup şirketi Cengiz İnşaat tarafından yapılan proje, aynı zamanda Slovenya'da bir Türk şirketi tarafından yapılan ilk altyapı projesi oldu. Slovenya ve Avusturya sınırının ortasından geçen tünelin 2025'in üçüncü çeyreğinde tamamlanarak trafiğe açılması planlanıyor.
Tünelde ışık görünmesi nedeniyle 18 Mart 2024'te Slovenya hükümeti tarafından Hrusica'da bir tören düzenlendi. Törene Slovenya Başbakanı Robert Golob, Altyapı Bakanı Alenka Bratusek, Türkiye'nin Lübliyana Büyükelçisi Aylin Taşhan, devlet yetkilileri ile Cengiz İnşaat yöneticileri ve çalışanları katıldı. Tören sonrasında konuşan Cengiz İnşaat Yönetim Kurulu Başkan Vekili Asım Cengiz, "Slovenya sınırları içinde inşa edilen en uzun karayolu tüneli olan Karavanke, elverişsiz zemin koşulları, yeraltı suyu çıkışı ve yoğun metan gazı varlığı gibi nedenlerle çok zorlu şartlarda çalıştığımız; ileri mühendislik bilgilerimizi aktardığımız bir proje olarak gerçekleşti.
3 YILDA 15 MİLYON ARAÇ GEÇECEK
İhale bedeli 120,2 milyon Euro olan Karavanke Tüneli, Avrupa Birliği tarafından finanse ediliyor. Yapımına Mart 2020'de başlanan tünel, Nisan 2025'te tamamlanacak; 2025'in üçüncü çeyreğinde ise trafiğe açılacak. Proje kapsamında, gişelerden tünele kadar gelen yolun yanı sıra, 165,2 metre uzunluğunda öngerme çelikli köprü, tünelin havalandırma, aydınlatma ve diğer elektromekanik sistemlerinin yönetiminin yapılacağı bir portal binası ile 1.000 metrekarelik 3 katlı bir idare binası da Cengiz İnşaat tarafından tamamlanarak Slovenya Karayolları Genel Müdürlüğü'ne teslim edilecek. 175'i Türk 225 kişinin istihdam edildiği tünel trafiğe açıldığında diğer tünelin renovasyon dönemi olan üç yılda toplam 15 milyon aracın geçmesi bekleniyor.