AFAD Acil Mobil Uygulamasına vatandaşlar tarafından 10 bin 245 çağrı ile 19 bin 314 bildirim yapıldı.
Uygulama, Afet durumunda iletişimin kesilmesi durumunda internet altyapısı üzerinden 112 Acil Çağrı Merkezleri'ne ulaşılabilmesi için geliştirildi.
Acil çağrı esnasında sayısal veri altyapısı üzerinden sesli görüşme yapılabilme imkanı sunan uygulama, ayrıca kullanıcılar görüşme esnasında çağrı karşılayıcı personel ile mesajlaşabiliyor ve durum bilgilerini paylaşabiliyor. Eş zamanlı olarak kullanıcının konum bilgisi de tespit edilebiliyor.
Vatandaşlar, uygulamayı kullanarak toplanma merkezlerine navigasyon sistemi üzerinden ulaşabiliyor.
Bugün saat 17:30 itibariyle afetzede vatandaşlar tarafından toplam 10 bin 245 adet çağrı ve 19 bin 314 adet bildirimde bulunuldu.