81 ilde lokantalara sıkı takip

Tarım Bakanlığı 81 ilde denetimleri sıklaştırmak üzere hakete geçti. Tarım ve Orman Bakanı İbrahim Yumaklı, lokanta, restoran, kafe ve otel gibi toplu gıda tüketimi yapılan işyerlerinin 21 Ağustos-8 Eylül tarihleri arasında Türkiye genelinde eş zamanlı olarak denetlendiğini belirtti.

Tarım Bakanlığı 81 ilde denetimleri sıklaştırmak üzere hakete geçti. Tarım ve Orman Bakanı İbrahim Yumaklı, lokanta, restoran, kafe ve otel gibi toplu gıda tüketimi yapılan işyerlerinin 21 Ağustos-8 Eylül tarihleri arasında Türkiye genelinde eş zamanlı olarak denetlendiğini belirtti.

7 BİN 628 DENETÇİ

Denetimlerde, 7 bin 628 bakanlık kontrol görevlisinin teknik, hijyenik ve muhafaza koşullarına uygunluk denetimi yaptığını vurgulayan Yumaklı, 3 haftalık süre boyunca 54 bin 776 denetim gerçekleştirildiğini, 245 idari yaptırım uygulandığını açıkladı.

Halk sağlığının korunması açısından kasap ve şarküteriler ile bakkal, market, büfe gibi gıda satış yerlerinin de üretim ve satış için gerekli şartları taşımasının önemli olduğunu belirten Yumaklı, bu işyerlerine yönelik, 13 Eylül'den 29 Eylül'e kadar sürecek eş zamanlı denetimler gerçekleştirileceğini duyurdu. Yumaklı, "Bugüne kadar olduğu gibi bundan sonra da güvenilir olmayan gıdanın vatandaşlarımızın tüketimine sunulmasına izin vermeyeceğiz. Buna tevessül edenlere göz açtırmayacağız, yasalar çerçevesinde gerekli yaptırımları uygulamaya devam edeceğiz. Farkındalığın artırılmasına yönelik değişik alanlarda belirli periyotlarda bu denetimlerimizi sürdüreceğiz. Bunun yanında Gıda ve Kontrol Genel Müdürlüğümüz tarafından rutin denetimlerimiz yıl boyu aralıksız devam edecek" dedi.

MARKETLERDE ETİKET-KASA KONTROLÜ

Ticaret Bakanlığı, marketlerdeki etiket-kasa fiyatı uyuşmazlığına göz açtırmıyor. Bakanlık, yılın başından bu yana 37 bin 307 adet firmanın, 1 milyon 29 bin 928 adet ürününe ait fiyat etiketini denetledi. Mevzuata aykırı olduğu tespit edilen 23 bin 648 adet ürüne 23 milyon 32 bin lira para cezası uygulandı. Tüketiciler Derneği Genel Başkanı Levent Küçük, "Etiket fiyatı ile kasa fiyatı arasında farklılığı tespit etmemiz halinde hemen kasiyere itiraz ederek, fiyatın düzeltilmesini ve bizim lehimize olan daha düşük fiyatın uygulanmasını talep etmeliyiz. İki fiyat arasında fark var ise tüketici lehine olan düşük fiyat, tüketiciye uygulanacaktır" dedi.