3 hain için 9 saat bekledik

Kato’da asker ve polisin ortak operasyonlarıyla destan yazdığı temizlik harekatının tamamlanmasına az bir süre kala ‘O kahramanlık hikayelerine tanıklık etmeliyiz’ diyerek hemen harekete geçtik.

LEVENT ALBAYRAK / DEVRİM TOSUNOĞLU

Emniyet Genel Müdürlüğü’nden gerekli izinleri alıp ilk uçakla Diyarbakır’a ulaştık. Buradan kara yoluyla Şırnak’a geldik.

DİNLENDİRİNCE KÜSÜYORLAR

Bizi Şırnak Emniyet Müdürlüğü Özel Harekat Şube Müdürü Serkan Serdaroğlu karşıladı. Serdaroğlu kahramanlara müdürlükten çok ‘bir baba bir ağabey’ gibi yaklaşıyor. Serdaroğlu “Kardeşlerimizin ilk harekatından son varış noktasına kadar her an bilgi alıyoruz. Yolda sıkıntı yaşadılar mı?, Görev yerlerine ulaştılar mı? Hep anlık bilgi ile takip ediyoruz. Onlar bizim çocuklarımız. Bazen tim içerisinde yorulan arkadaşlar oluyor. Onları dinlenmeleri için merkeze çekiyoruz. Bize küsüyorlar, bölgede olmak istiyorlar" diyor.

Hepsi demir gibi sapasağlam

Son günlerde İHA’ların yeni görüntüler aldığını, bölgenin sıcak olduğu konusunda bizi uyaran Serdaroğlu, çok dikkatli olmamız gerektiğini bu işin şakasının olmadığını belirterek bizi kahramanlarla tanıştırdı. Omuzlarında büyük yük taşıyan, uykusuz, günlerce yürüyerek dağlarda hain avlayan kahramanların gözlerinde tek bir yorgunluk belirtisi bile yoktu. Hepsi sanki demirden yapılmış gibi duruyordu karşımızda…

En ince ayrıntılarla hazırlık

Operasyon bölgesine 21’er kişilik TİM’ler halinde çıkan PÖH’ler önce en ince detaya kadar tam techizatlı hazırlık ve silahlara bakım yapıyor. Ardından 35 kiloluk bir yükle intikal vakti geliyor.

Şahadet şerbeti içmek bizim için bayramdır

‘Gazamız mübarek olsun’ diyerek zırhlı araçlara biniyoruz. Yol aldıkça bizdeki gerginlik onları gülümsetiyor. Sanki düğüne gider gibiler. ‘Nasıl böyle rahatsınız’ diye sorduğumuzda ‘Biz vatan sevgisiyle bu yola baş koyduk. Bizim için bir çatışma sonunda şahadet şerbeti içmek bayramdır’ diyorlar. 1 saatlik yolcuktan sonra zırhlı araçtan inip sarp kayalıklarda, uçurumlardan yürüyerek mevzilere ulaşacağız. Bu zorlu yürüyüşlerde öncü ekip güvenlik önlemi alıyor. Gözler kayaların arkasında... Çünkü her an her yerden bir pusu çıkabilir…

Sadece işaretler ve nefes sesi var!

Kırsal alanda haince plan yapan PKK'nın en korkulu rüyası olan PÖH'ler operasyonlarda "görülmeden görmeyi" hedeflediklerini söylüyorlar. Saatlerce etrafa göz gezdiren PÖH'ler "Biz güvenliği sağlayana kadar orası güvensiz" diyor. 2 saatlik bir yürüyüş sonrası mevzideyiz. Teröristlerin görüntülerinin alındığı bölgelerdeyiz. Özel Harekat Polisleri artık çok daha dikkatli olmamız konusunda bizi uyarıyor. Mevzilerde saatler süren bekleyiş başlıyor. Artık sadece işaretler ve nefes sesleri var.

‘Köylüyüz’ diyen 3 kişi PKK’lı çıktı

Polis Özel Harekat ekipleri tam 9 saatlik bekleyişin ardından termal kameralar ile 3 kişinin görüntüsünü aldı. Anlık bilgi paylaşımıyla askeri birliklerle ortak operasyon gerçekleşti. Tespit edilen 3 kişi yakalandı. Kendilerini köylü diye tanıtan 3 kişi ertesi gün öğrendik ki PKK’lıymış…

Rahat uyu paşam

vatan emin ellerdeŞehit Tümgeneral Aydoğan Aydın’ın yönettiği ve elim helikopter kazası sonrası onun adıyla devam eden Kato operasyonunda terör örgütü PKK tarihinin en ağır darbesini aldı. Sınır içindeki teröristleri bitirme noktasına gelen Kato operasyonlarından PKK’nın 100’ü aşkın ana mühimmat ve erzak mağarası ele geçirildi. 19 Nisan’dan bu yana devam eden operasyonlarda 782 muhtelif tipte silah, 422 bin 477 mühimmat, 5 tondan fazla amonyum nitrat patlayıcı madde ile 80 tondan fazla yiyecek ve muhtelif yaşam malzemesi ele geçirildi.

KAHRAMANLARLA 3 GÜN 3 GECE

- Onlar teröristlerin korkulu rüyası PÖH’ler… Ne kış işler onlara ne de gecenin karanlığı… Kato, Cudi gibi dağların zirvelerinde, girilmez denilen noktalarda hain avlayan Polis Özel Harekatçı’larla 3 gün 3 gece geçirdik.

- Çatışmalara, mevzideki yaşam koşullarına, vatan nöbetinin ne zorluklar ve fedakarlıklarla tutulduğuna tanıklık ettik. Kahramanların önceliği teröristleri canlı ele geçirmek.

- Çünkü sağ yakalanan teröristler onları temizlik harekatında diğer gruplara ulaştırıyor. Bu yüzden tek bir teröristi yakalamak için bazen mevzide 18 saat bekledikleri oluyor.

İLK DERS SABIR

Onlar söyleyecek biz çökerteceğiz

Yıllardır süren terörle mücadelede PÖH'ler için sabır ilk dersleri. Saatlerce, günlerce, haftalarca hatta aylarca süren operasyonlarda sabır onların başarısındaki odak noktası. Mevzilerde tek düşünce bir terörist de olsa sağ ele geçirmek. ‘Bizleri ölüm makinesi gibi görüyorlar ama önceliğimiz teröristleri sağ ele geçirmek’ diyor mevzideki PÖH’çü. ve doğru anı beklemenin önemini şöyle anlatıyor:  ‘Çünkü onların vereceği bilgiler bizi diğerlerine ulaştıracak. Vatanımızı onlardan tamamen temizlemek için en önemli şey sabır. Bir kayanın arkasında yeri geliyor bir teröristi sağ ele geçirmek için 18 saat beklediğimiz oluyor...’