AKŞAM GAZETESİ
Malezya Havayolları'na ait MH370 sayılı Kuala Lumpur-Pekin seferini gerçekleştirmek üzere havalanan yolcu uçağı, 8 Mart 2014 tarihinde kalkıştan 38 dakika sonra rotasından saparak radardan kaybolmuştu. Tarihin en geniş çaplı arama operasyonu olarak kayıtlara geçen arama kurtarma çalışmaları sonucu uçağın enkazı bulunamamıştı. Tarihe büyük bir gizem olarak geçen olay, pilotun uçağı kasten düşürdüğü veya uçağın kaçırıldığı yönündeki spekülasyonlar da dahil çok sayıda komplo teorisinin ortaya çıkmasına neden oldu.
'KAÇIRILDI' İDDİASI
2018'de yapılan bir soruşturmada, uçağın kontrol sistemlerinin kasten manipüle edilerek rotasından saptırıldığı tespit edildi ancak nedeni çözülemedi. Malezya, 239 kişiye mezar olan uçağı arama çalışmalarının 30 Aralık'ta yeniden başlayacağını duyurdu. Malezya Ulaştırma Bakanlığı tarafından yapılan açıklamada, aramaların 55 gün süreceği kaydedilirken "Son gelişme Malezya'nın bu trajediden etkilenen ailelere bir son verme konusundaki bağlılığını bir kez daha gösteriyor" dedi.
BULUNMAZSA PARA YOK
Arama çalışmalarının Malezya hükümeti ile okyanus ve deniz tabanlarından veri toplayan Ocean Infinity şirketi tarafından yapılacağı, uçağın enkazının bulunmaması durumunda 'ücret alınmaz' anlaşması kapsamında yürütüleceği aktarıldı. Ulaştırma Bakanı Loke Siew Fook, enkazın bulunması durumunda şirkete 70 milyon dolar ödeneceğini söyledi.
Kayıp uçağa ait olduğu düşünülen parçalar, 10. yıldönü- münde sergilenmişti.