Çoklu kanal modeli artık olmazsa olmaz!

Teknolojinin gelişimiyle tüm dünyada perakendecilik anlayışı da değişiyor. Teknosa Genel Müdürü Gürcan sektörün dinamiklerine ve tüketicinin değişen ihtiyaçlarına en uygun, verimli iş modellerini hayata geçirip, her kanalda müşterilerine entegre bir deneyim sunduklarını belirtti.

Teknolojinin gelişimiyle tüm dünyada mağazacılıkta bir değişim yaşanıyor. E-ticarette hızlı bir büyüme yaşanırken özellikle Türk tüketicilerin almak istediği ürünü fiziksel olarak deneme isteği devam ediyor. Oluşan bu yeni denge firmaların da yeni stratejiler benimsemesine yol açıyor. Tükiye’nin en büyük teknoloji perakende zinciri Teknosa, farklı kanallardan müşterilerine hizmet vererek büyümesini sürdürüyor. Tüketici teknolojisi ürünleri pazarı, zorlu bir yıl olmasına rağmen 2016’nın ilk 9 ayda ciro bazında yüzde 15 seviyesinde büyüme kaydetti. 

PAZAR PAYINI  3 PUAN YÜKSELTTİ 

Teknosa bu dönemde aynı mağazalarda çift haneli büyüme yakalayarak teknoloji market kanalındaki pazar payını 3 puan yükseltti. Teknosa Genel Müdürü Bülent Gürcan teknoloji ürünlerinin ihtiyaç haline gelmesi ve ülkemizde genç nüfusun katkısıyla teknoloji ürünlerine ilginin yüksek olmasının sektöre dair pozitif beklentileri öne çıkarttığını belirtti. 2016’da toplam pazarda sırasıyla büyük beyaz eşya, küçük ev aletleri ve telekom kategorilerinin büyümeyi tetiklediği bilgisini veren Gürcan Teknosa olarak bu kategorilerde de teknoloji market kanalında en fazla büyümeyi gerçekleştirdiklerini ifade etti. 

ENTEGRE DENEYİM SUNUYORUZ 

Bülent Gürcan sektörün dönüşümüne paralel olarak farklı iş modelleri ve özel hizmetler geliştirdiklerini belirterek sözlerine şöyle devam etti: “Sektörümüzün dinamiklerine, tüketicinin değişen ihtiyaçlarına ve farklılaşan alışveriş davranışlarına göre en uygun, verimli iş modellerini hayata geçirip, her kanalda müşterilerimize entegre bir deneyim sunuyoruz. Yatırımlarımızı her zaman müşterilerimize fayda sunacak, kesintisiz hizmet anlayışımızı zenginleştirecek alanlara yapıyoruz. Yaptığımız analizlere göre her 100 müşterimizden 76’sı ürünlere önce internetten bakıp, daha sonra mağazamıza alışverişe geliyor. Mağazada gezen müşterilerimiz ise mobil telefonlarından ürünle ilgili fiyat araştırıp, yorumlara bakabiliyor. Perakendede tüm kanalların entegrasyonu, mükemmel deneyim sunmak için çoklu kanal modeli artık olmazsa olmaz.”

Hem online hem mağazada büyüyeceğiz

Türkiye’de perakende satışlarının yüzde 2’si e-ticaretten geldiğini söyleyen Bülent Gürcan “E-ticarette büyüme, bazı itibarıyla da ivme kazanıyor. E-ticaret içinde mobilden satın almaların payı da çok hızlı artıyor. 2020’de dünyada akıllı telefon satışlarının 2 milyar adedi geçmesi bekleniyor. Bu perakende deneyiminin mobilde yükselmeye devam edeceğinin önemli bir göstergesi. Biz, hem aynı mağazalarda hem de online kanalda büyümeyi sürdürüp, sektördeki liderliğimizi pekiştireceğimiz bir yıla hazırlanıyoruz” diye konuştu.


Tüketici Preo’yu sevdi 

Teknosa Preo markasıyla 2015’te akıllı telefon ve akıllı saat ürünlerini piyasaya sürerek sektörde bir ilki gerçekleştirmişti. Preo markalı ürünlerinin tüketiciler tarafından çok sevildiğini söyleyen Gürcan “Bu yılın başında ürün gamımızı aksesuarlarlagenişletmeye devam ettik. Yakın zamanda da sanal gerçeklik gözlüğümüzün, gaming ürünlerimizin ve çok ilgi gören akıllı saatimizin yenisi Pwatch 3’ün satışına başladık” dedi. Gürcan Preo markalı ürünleri çeşitlendirmeye devam edeceklerini söyledi.

Aynı anda iki ihtiyaç gideriliyor 

Gürcan kesintisiz hizmet anlayışları çerçevesinde, hayata geçirdikleri projelerle ilgili şu bilgileri verdi: “Bu projelerden biri Dr. Teknolog. Dr. Teknolog ilemüşterilerimiz, ek garantiden kuruluma, teknik destekten korumaya teknolojiyle ilgili özel hizmetlerden her yerde faydalanabiliyorlar. Sektörde ilk niteliğinde bir atılımımız da mobil iletişim hizmetimiz. Bu yıl haziran ayı itibariyle müşterilerimize Teknosa Mobil faturaları üzerinden taksitle Teknosa’dan istediği telefonu alma imkanı da sunmaya başladık. Tek noktada müşterilerimizin hem iletişim hem de cihaz ihtiyaçlarını birleştiriyoruz.”

Müşteriler ürünü  1 saatte alabiliyor 

Çoklu kanalda entegre, kesintisiz hizmet sunarak fark yarattıklarını belirten Gürcan “Mağazalarımız, stok merkezleri, hizmet ve deneyim noktası olarak farklı fonksiyonlar kazandı. Click & collect uygulamamızla müşterilerimiz ‘online’dan satın aldıkları bir ürünü mağazalarımızdan 1 saatte teslim alabiliyor. Çoklu kanalda güçlü altyapımız ve yaygın mağaza ağımız bize güç katıyor” dedi.