Yeni modellerle 2017’de gaza yüklenecek

Citroën global vizyonu gereği dünya genelinde en çok tavsiye edilen ilk üç otomotiv markasından birisi olmayı, yüzde 30 daha fazla global satış elde etmeyi ve konfor anlamında da referans alınan bir marka olmayı hedefliyor.

Bu hedefe paralel olarak önümüzdeki dönemde markamız pazara çok güçlü yeni modeller sunacak. Türkiye’de de Kasım ayında pazara sunduğumuz Yeni Citroën C3 modelimiz markamızın hedeflerine ulaşmasında önemli bir silah olacak. Türkiye’de en fazla tercih edilen, yıllık 150-160 bin adetlik satışa sahip olan B segmentinde Yeni C3’le yüzde 3.5 pazar payı alarak iddiamızı artırmayı, ritmimize geri dönmeyi hedefliyoruz. 

Döviz kurundaki artışının fiyatlara yansımasının hissedilmeye başlamasıyla birlikte, önceki yıllara göre daha düşük bir Aralık  ayı performası görüyoruz. Bir anlamda aralıktaki talebin kasıma çekilmiş olduğunu söyleyebiliriz. Markaların ellerindeki stokları eritmek için sundukları avantajlı kampanyaların etkisiyle ayın ikinci yarısında bir miktar hareketlenme olacağını ve aralık ayının kasım ayına benzer bir sonuçla tamamlanacağını tahmin ediyoruz. 

2017 yılında yeni ÖTV yapısının değişmesinin etkisiyle pazarda segmentlerin paylarında farklılıklar, satışlarda alt segmentlere doğru kaymalar olacaktır, toplam pazarda da 2016’ya göre bir miktar azalma gerçekleşeceğini öngörebiliriz. Yeni C3 modelimizin de katkısıyla 2017 yılını markamız adına 30 bin adetlik satışla kapatmayı hedefliyoruz. Önümüzdeki süreçte, Türkiye pazarına sunacağımız güçlü yeni modellerimiz sayesinde pazar payımızı yüzde 2.8’den 3,5-4 bantlarına çıkartmayı planlıyoruz.