ING Türkiye, dünyaya teknoloji ihraç ediyor

İnovasyona yaptığı yatırımlarla gündeme gelen ING Türkiye, dünyaya teknoloji ihraç ediyor. ING Bank Genel Müdürü Pınar Abay, “2017’de ihraç ürün sayımızı artıracağız” dedi.

2016 yılında bankanız açısından nasıl bir tablo oluştu? 

2016 yılının üçüncü çeyreğinde aktif toplamımız 53.7 milyar TL, net kârımız ise 415 milyon TL oldu. Özkaynak hacmimiz 7 milyar TL olarak gerçekleşirken, sermaye yeterlilik oranımız ise yüzde 17 seviyelerine ulaştı. Krediler toplamı 40 milyar TL olavrak gerçekleşti. Nakdi kredilerimizde KOBİ iş kolunda ve konut kredilerinde büyüme yaşarken, geniş tabanlı ve küçük tasarrufları kapsayan mevduat hacmimiz 2016’nın üçüncü çeyreğinde 22.4 milyar TL seviyesinde gerçekleşti. 

ANA BANKA OLACAK 

2017’de bankanızın büyüme planları ve öncelikleri neler olacak? 
2017’de öncelikli alanlarımızdan biri; müşterilerimizin ana bankası olmak. Bankacılık lisansına sahip teknoloji şirketi olarak inovasyona dayalı hızlı ve kolay bankacılık sunmak bir diğer hedefimiz. 2017’deki diğer hedeflerimizden birisi de, ING’nin diğer ülkelerine ihraç etmeye başladığımız dijital bankacılık ürünlerimizin sayısını artırmak. Avusturya’nın mobil bankacılık yazılımını bizim ekiplerimiz Türkiye’de geliştirdi. Her ay onlara fatura kesiyoruz. İspanya’da kullanılan mobil bir ürün,  ParaMara’nın altyapısıyla hazırlandı ve Türkiye ekibinden 3 kişi proje takımında yer aldı. ING Grubu’nun ATM yazılımları da yine bizim ekibimizden 2 kişinin katılımıyla gerçekleştiriliyor.  2017’de ayrıca iş ortaklıkları ve dijital kanallar üzerinden büyümeye dayalı bir iş modelimiz var. Bu model sayesinde birkaç yıl içinde 5 bin fiziksel temas noktasına ulaşacağız.


İnovasyona 800 milyon ayırdı
Bankanız dijital ve mobil bankacılıkta hangi konumda yer alıyor? 
Son 4 yıldır teknoloji ve şube dışı kanallara yıllık 100 milyon dolar yatırım gerçekleştirdik. Önümüzdeki 5 yıl içinde inovasyona 800 milyon euro yatırım yapılacak. Tüm bu yatırımlarımız sonucu müşterilerimizin yüzde 25’i dijital bankacılık hizmetlerinden yararlanıyor. Mobil bankacılık kullanan müşterilerin, dijital kanalları kullanan toplam aktif müşteriler içindeki payı yüzde 85‘e ulaştı. Ekim sonu itibariyle mobil bankacılık kullanıcı sayımız 470 bini aşarken 2015’in aynı dönemine göre yüzde 34’lük büyüme kaydettik.