Baykar tarafından yerli ve milli imkanlarla geliştirilen Bayraktar AKINCI TİHA düzenlenen törenle Türk Silahlı Kuvvetleri'nin kullanımına sunuldu. Türk savunma sanayisinin güvenlik güçlerinin envanterine kazandırdığı insansız hava araçlarına Bayraktar AKINCI Taarruzi İnsansız Hava Aracı (TİHA) da ekleniyor. Törende açıklamalarda bulunan Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, savunma sanayisindeki yerlilik oranının yüzde 20'lerden yüzde 80'lere çıkmasının Cumhuriyet tarihindeki en önemli başarılardan biri olduğunu ifade etti. Erdoğan AKINCI ile birlikte Türkiye'nin, bu alanda dünyadaki en iyi 3 ülkeden biri olduğunu belirtti nsansız hava araçlarını yurt içinde ve dışında etkin şekilde kullanan güvenlik güçleri, AKINCI ile yeni operasyonel kabiliyetler kazanacak. Bayraktar AKINCI'yı geliştirme sürecinde 3 prototip üretildi. AKINCI ilk uçuşunu 6 Aralık 2019'da gerçekleştirdi. Prototip araçların ardından ilk uçakların seri üretimine başlandı. Milli olarak geliştirilen bir hava aracıyla ulaşılan en yüksek irtifaya çıkan Bayraktar AKINCI, Türk havacılık tarihinin irtifa rekorunu kırdı. Gökyüzünde 38 bin 39 feet (11 bin 594 metre) yüksekliğe çıkan Bayraktar AKINCI, 25 saat 46 dakika havada kaldı. Bayraktar AKINCI, test ve eğitim uçuşlarında 1000'den fazla sorti yaptı. Savaş uçaklarının yükünü azaltacak Bayraktar AKINCI TİHA ile hava bombardımanı da icra edilebilecek. Türkiye'de milli olarak geliştirilen hava-hava füzeleriyle donatılacak AKINCI TİHA, böylece hava hedeflerini de etkisiz hale getirebilecek Kendi sınıfında dünyanın en ileri teknolojik özelliklerine sahip Bayraktar AKINCI TİHA, yerli ve milli olarak üretilen mühimmatları kullanabilecek. MAM-L, MAM-C, MAM-T, Nüfuz Edici Bomba, Cirit, L-UMTAS, Bozok, MK-81, MK-82, MK-83, Kanatlı Güdüm Kiti (KGK)-MK-82, Gökdoğan, Bozdoğan, SOM-A, Hassas Güdüm Kiti (HGK), Lazer Güdüm Kiti (LGK) gibi mühimmat, füze, bomba ve güdüm kitleriyle donatılacak. Tam Otomatik Uçuş Kontrol ve 3 Yedekli Otopilot Sistemi'yle yer sistemlerine bağımlı olmaksızın otomatik iniş kalkış yapabilen Bayraktar AKINCI TİHA, Çift Yedekli SATCOM ile haberleşme menzili bulunmaksızın uydu vasıtasıyla komuta edilebilecek. AKINCI TİHA UÇUŞ ÖZELLİKLERİ40,000 Feet Uçuş İrtifası24 Saat Havada Kalış SüresiÇift Yedekli SATCOM + Çift Yedekli LOS Tam Otomatik Uçuş Kontrol ve 3 Yedekli Otopilot Sistemi (Triple Redundant)Yer Sistemlerine Bağımlı Olmaksızın Tam Otomatik İniş ve Kalkış ÖzelliğiGPS Bağımlılığı Olmaksızın Dahili Sensör Füzyonu İle Seyrüsefer Özelliği AKINCI TİHA GELİŞMİŞ ÖZELLİKLERTam Otomatik Seyir ve Rota Takibi ÖzelliğiDahili Sensör Füzyonu Destekli Hassas Otomatik Kalkış ve İniş ÖzelliğiTam Otomatik Taksi ve Park Özelliği Yarı Otonom Uçuş Modları DesteğiHata Toleranslı ve 3 Yedekli Sensör Füzyonu UygulamasıÇapraz Yedekli YKİ SistemiÖzgün Yedekli Servo Aktüatör BirimleriÖzgün Yedekli Lityum Tabanlı Batarya Birimleri AKINCI TİHA TEKNİK ÖZELLİKLERİHaberleşme MenziliLOS & BLOSKalkış ve İnişPist (Otomatik)Seyir - Maksimum Hız130 - 195 KnotsMaksimum Kalkış Ağırlığı5,500 kg