Türk perakende şirketi Harvard’da ders olacak

Gencalların 3’üncü kuşak temsilcisi Ahmet Gencal, MBA için gittiği Harvard’da markalarının çalışma modelini anlattı. Türk perakende şirketi; hem okuldaki profesörlerin hem de sınıftaki milyar dolarlık şirketlerin CEO’larının ilgi alanına girdi.  

Şenay BÜYÜKKÖŞDERE

Dünyanın en itibarlı üniversitesi olarak gösterilen Harvard, bir Türk perakende zincirini ders olarak işleyecek. Temelleri 1976’da atılan Gencallar, bir spor ayakkabısını dahi 24 takside bölen Taksit Kartı’yla okulun dikkatini çekti. Gencalların 3. kuşak temsilcisi Ahmet Gencal, MBA için gittiği Harvard’da, markanın çalışma modelini anlattı. Hem profesörlerin hem de sınıf arkadaşı olan milyar dolarlık CEO’larının ilgi alanına girdi. Gencal, “Biz markalarla onlara ulaşamayan tüketici arasında  köprü gibiyiz. Düşük gelir grubundan bir hanımefendi, normalde alamayacağı bir Vakko çantayı, bizde 50 TL taksitle alıyor. Bu model, dikkatlerini çekti. Bunu key study yapabileceklerini söylediler” dedi. 

BİR HAYALİ ANLATTIM

Küçük yaşlardan beri hem okuyup çalışan, depoculuktan kamyon indirip bindirmeye kadar birçok görevde bulunan Ahmet Gencal, geleneksel aile şirketinin Harvard’a kadar giden yolunu şöyle anlattı: “2007 yılında genel müdür oldum ve hızlıca bir yapılanma sürecine ihtiyaç olduğunu gördüm. Çünkü sıkıntılı bir yapı vardı, borç artmış, büyüme tamamen durmuştu. Bütün bankaları dolaştım. O zaman 5 mağazamız vardı. Ve onlara büyüme stratejilerimizi anlattım. Aslında onlara anlattığım bir hayaldi. Bu dönemde bir analiz çalışması yaptık. Gördük ki Gencalların müşterisi, düşük gelir grubunda, ama kendini bir üst grupta görmek isteyen bir kitle. Ve aslında Türkiye’de bu kitlenin sayısı 30 milyondan az değil.” 

2023’te milyar TL ciroya ulaşırız

Bu süreçte büyüme yoluna girdiklerini ve 12 ayda 5 yeni mağaza açtıklarını söyleyen Gencal, “Önümüzdeki yıl da 5 mağaza açacağız. Böyle giderse 2023 yılında 39 mağazalı ve milyar TL cirolu bir şirket olacağız. Bu yılı yüzde 40 büyüme ve 250 milyon TL ciro ile kapatıyoruz. 2023’te 39 mağaza olacağız” diye konuştu. İstanbul dışında da yatırım yapmaya başladıklarını anlatan Gencal, “Bundan sonraki büyümemiz de yüzde 90 Anadolu’da olacak” şeklinde konuştu.

Sınıf arkadaşlarım milyar $’lık CEO’lar

Harvard macerasıyla beraber ilginç bir network edindiğini anlatan Gencal, “Sınıf arkadaşlarım milyar dolarlık şirketlerin CEO’larıydı. Mesala Suudi Telecom’un CEO’su, Abu Dabi Investment’ın CEO’su, EMAAR’IN CFO’su arkadaşlarım oldu. Böylece yurtdışına açılmak da gündeme geldi. Suudi Arabistan’dan ve Mısır’dan güçlü birer grup bu modeli ülkelerine taşımak istediklerini söylediler” diye konuştu. 

‘D’, ‘B’ gibi hissediyor

Alt gelir grubuna B gibi alışveriş yapma imkanı sunduklarını söyleyen Gencal, “1 milyonun üzerinde taksit kartlı müşterimize alım gücü veriyoruz” dedi. Harvardlı profesörlerin de bu sayede dikkatini çektiklerini ifade eden Gencal, “Harvard’ın mülakatında Taksit Kart’ı anlattım. 50 CEO bizim modelimizi tartıştı. Ve bunu bir key study haline getirmek istediklerini söylediler” dedi.

Alameti farikamız kartta

Gencallar’ın müşterileri sosyal statüsü gereği bankalardan kredi kartı alamayanlardan oluşuyor. Özellikle ev hanımlarının bu kategoriye girdiğini vurgulayan Gencal, “Cironun yüzde 95’i karttan geliyor. ‘Şimdi al,  seneye öde’ gibi kampanyalar yapıyoruz. Alamet-i farikamız kartımızda” dedi.