‘Çin’ çarpan Apple 1 trilyon dolara koştu 

Nisan-haziran döneminde kârını yıllık yüzde 32 artıran Apple tarihte 1 trilyon dolarlık değere ulaşan ilk şirket oldu. Firmanın hisselerinde büyük coşku yaşanırken Çinli Huawei akıllı telefon pazarında ilk kez Apple’ı geride bırakarak ikinci sıraya yerleşti. 

Selim KARAHAN

Nisan-haziran dönemi mali ve operasyonel sonuçlarını açıklayan Apple 1 trilyon dolarlık piyasa dağerine ulaşan dünyadaki ilk şirket oldu.  Apple’ın gelirleri söz konusu dönemde geçen senenin aynı dönemine göre yüzde 17.3 artarak 53.26 milyar dolara ulaştı. Böylece gelirleri 52 milyar dolarlık piyasa beklentisinin üzerine çıktı. Firmanın net kârı da geçen yılın nisan-haziran döneminde 8.72 milyar dolardan bu senenin aynı döneminde 11.52 milyar dolara çıkarak yüzde 32.1 artış gösterdi. 

HİSSELER UÇUŞA GEÇTİ 

Söz konusu dönemde iPhone satışları yüzde 0.6 artarak 41 milyon 300 bine ulaştı. ABD’de önceki gün borsada kapanış gongunun ardından açıklanan bu verilerle Apple hisseleri uçuşa geçti. Salı gününü 190.29 dolardan kapatan Apple hisseleri kapanışın ardından gerçekleşen sınırlı işlemlerde 197.67 dolara kadar yükseldi. Böylece kapanışın ardından şirketin piyasa değeri de 958 milyar dolara ulaştı. Tüm gözlerin üzerine çevrildiği Apple’ın 1 trilyon dolarlık değere ulaşması için hissesinin 203.45 dolara çıkması gerekiyordu. Dün borsada firmanın hisseleri bu değeri aştı. Böylece Apple tarihin ilk trilyon dolarlık şirketi oldu.   

HUAWEI ATAĞA KALKTI

Apple 2018 ikinci çeyrek akıllı telefon satışlarında ise bir şokla karşılaştı. Araştırma şirketi IDC’nin açıkladığı verilere göre küresel akıllı telefon pazarı ikinci çeyrekte yüzde 1.8 daralarak 342 milyon adede geriledi. Çinli Huawei 54.2 milyon adetlik akıllı telefon sevkiyatıyla pazarda Samsung’un ardından ikinci sıraya yerleşti. Böylece Apple ilk defa akıllı telefon pazarında ilk iki sırada yer almamış oldu. Huawei’nin satışları geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 40.9 artarken pazar payı da yüzde 11’den, 15.8’e çıktı. 

Ucuz telefonlar ‘gelişiyor’ 

IDC raporunda şu ifadelere yer verildi: “Apple’ın son iki yılda tatil sezonunda (son çeyrek) zirveye çıktığını unutmamak gerekiyor. Bu sebeple ilk üçte yeniden değişim görebiliriz. Oppo, Xiaomi gibi firmalar ilk üçtekilere göre biraz daha düşük bir fiyat sınıfında yer alıyor. Yine de bu sınıftaki ürünler giderek daha gelişmiş özellikler sunduğu için en tepedeki firmaların dikkat etmesi gerekiyor.”