Zynga'dan Rollic'e 168 milyon dolar! Oyunun kazananı Türkler oldu

20'li yaşlarında 3 gencin kurduğu oyun şirketi Rollic, 2 yılını doldurmadan yabancıların radarına girdi. Şirketin yüzde 80'i 168 milyon dolara, oyun devi Zynga'ya satıldı. Bu Zynga'nın Türkiye'de aldığı 3'üncü oyun şirketi.

ŞENAY BÜYÜKKÖŞDERE

Haziran ayında 1.8 milyar dolara satılan Peak Games’ten sonra Türk oyun sektöründen bir satış haberi daha geldi. Hyper-casual (hiper basit) oyunlar üreten İstanbul merkezli Rollic’in yüzde 80’i daha önce Peak Games ve Gram Games’i de de alan ABD’li oyun devi Zynga tarafından 168 milyon dolara satın alındı. Satış, dün Zynga’nın resmi Twitter adresinden duyuruldu. Açıklamada Rollic’in hyper-casual oyun alanında en hızlı büyüyen şirketlerden biri olduğuna dikkat çekilirken şirketin kalan yüzde 20’lik bölümünün de önümüzdeki 3 yılda aşama aşama Zynga bünyesine geçirileceği belirtildi. Zynga CEO’su Frank Gibeau, Rollic’in alınmasıyla oyunda ‘hyper casual’ alanına girmekten dolayı heyecanlı olduklarını vurgularken Rollic Kurucusu ve CEO’su Burak Vardal ise Zynga’ya katılmaktan dolayı onur duyduklarını ifade etti.

2018’DE KURULDU

Rollic Games, 20’li yaşlarında 3 gencin kurduğu henüz 1,5 yıllık bir şirket. Öncesinde yine oyun sektöründe, reklam teknolojileri üzerine çalışırken; eski şirketlerindeki patron ve yöneticileri Volkan Biçer, Mehmet Ayan ve Emre Göktürk’ten yatırım alarak Rollic’i kuruyorlar. Ve Rollic çıkardığı oyunlarla kısa süre içinde Amerika’da listeleri alt üst ediyor. 

BAŞARI HİKAYELERİ SÜRÜYOR

Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mustafa Varank da Twitter’dan Zynga’nın Türk oyun şirketi Rollic’i satın almasına ilişkin açıklamada bulundu. Bakan Varank, “Sermayesi akıl ve inovasyon olan genç girişimlerimiz global oyun pazarında başarı hikayeleri yazmaya devam ediyor” dedi. Ticaret Bakanı Ruhsar Pekcan ise “Peak Games ve Rollic gibi Bakanlığımızın desteklerinden yararlanan dijital oyun firmalarımız her geçen gün yeni başarılara imza atıyor” ifadelerini kullandı. 

OYUN SEKTÖRÜNÜN NETFLIX’İ

Rollic’in klasik oyun şirketlerinden farkı hiç oyun üretmemesi ve yazılımcı istihdam etmemesi. Yaş ortalaması 24-25 civarında olan ekip, Türkiye’nin dört bir yanındaki yetenekli yazılımcıları bulup, dünya vitrinine çıkarıyor. Vardal, Rollic’i “Biz aslında bir platformuz, oyun sektörünün Netflix’i gibi düşünün” diye anlatıyor.    

Rollic’in kurucusu Burak Vardal ocak ayında Patron Katı’nın konuğuydu