1 Eylül'de başlayan yeni sezonlar birlikte sofraların vazgeçilmezi balıklar zincir marketlerde de yerini aldı. 100'den fazla çeşit deniz ürününü müşterileriyle buluşturan Metro Türkiye, balıkları toplam beş parametrede analiz ettiğini duyurdu. QR kodu teknolojisiyle balıkların hangi denizden, ne zaman, hangi metodla yakalandığı ve besin değerleri gibi 10 farklı bilgiyi tüketicilerle paylaştıklarını belirten Metro Türkiye Satın Almadan Sorumlu Yönetim Kurulu Üyesi Deniz Alkaç, "Ağdan tabağa tüm yolculuğu şeffaflıkla paylaşıyoruz" diye konuştu.
BALIK SATIŞI ETİ GEÇER
CarrefourSA Genel Müdürü Kutay Kartallıoğlu ise, eylül ve ekimde balık satışlarının, etin önüne geçmesini beklediklerini söyledi. Kaliteli deniz ürünlerine, hijyenik koşullarda ve doğru fiyatlarla ulaşmayı kolaylaştırdıklarını belirten Kartallıoğlu, "Balığı yalnızca reyonlarımızdan satmıyoruz, 14 adet Lezzet Arası restoranımızda da balık, en çok tercih edilen ürünler arasında. Mevsimine göre balık tercih eden müşterilerimiz, bu restoranların sunduğu hem fiyat hem pişirme avantajıyla diledikleri balığı tüketebiliyor" dedi.
DİREKT ÜRETİCİDEN ALIYOR
Migros da bu sezon reyonlarındaki balıkları direkt üreticiden, teknelerden ve halden almaya başladı. Migros böylece reyonlarındaki balık çeşidini mevsimine göre hem 5 katına yükseltecek, hem de müşterilerine daha uygun fiyatlarla balık sunabilecek. Şimdiden 150'e yakın mağazasında kendi alım operasyonuyla balık satışına başlayan Migros, kısa sürede bu uygulamayı balık reyonu olan tüm mağazalarına yaygınlaştıracak. Bugüne kadar 700 ton alım yapan Migros, ilerleyen dönemde 3 bin tona ulaşmayı hedefliyor.