YAŞAR KIZILBAĞ
Metro’nun Türkiye’deki 30. yılı nedeniyle bir basın toplantısı düzenleyen Türüng, 30’a yakın kooperatifle çalıştıklarına dikkat çekerek, “Kooperatifler ulusal zincir ve marketlerle aracısız ve daha kolay bir araya gelebiliyor. O yüzden fiyat artışlarına karşı çare kooperatifleşmeden geçiyor. Hollanda önemli bir örnek” dedi. Türüng, Türk üreticilerin de ortak çalışma kültürünü geliştirip kooperatifleşmesini önerdi.
YEREL TEDARİKÇİLER
Özellikle kadın kooperatiflerinden alım yaptıklarını anlatan Türüng, balığı da bu yöntemle aldıklarını söyledi. Türüng ayrıca, 800’ü aşkın üretici, üretici örgütü ve tedarikçiyle işbirliği yaptıklarını anlattı. Türüng, “Tedarikçi ödemelerinin yüzde 98’i yerel tedarikçilere yapılıyor. Yerel tohumla üretilen ürünlere yüzde 100 alım garantisi veriyoruz. Çiftçi Çin sarımsağı ekiyordu. Taşköprü sarımsağı kaybolmaya yüz tutmuştu. Bu ürüne coğrafi işaretle değer kattık. Yılda 1.100 ton alım yapıyoruz” dedi. Türüng, Türkiye’de bugüne kadar 500 milyon euro yatırım yaptıklarını da belirtti.
YEREL ÜRÜNLERE TALEP PATLADI
Sinem Türüng, pandemide yerel ürünlere talebin yüzde 54’ten yüzde 74’e çıktığını söyledi. 2012’de ‘Coğrafi İşaretli Ürünler’ projesini hayata geçirdiklerini belirten Türüng, “Son 3 yılda Coğrafi İşaretli ürünlerin satışı yüzde 50’den fazla artarak 400 milyon TL’ye çıktı” ifadelerini kullandı.