Zamanında kalkış %94, taksi süresi 21 dakika

Nisanda ‘Büyük Göç’le İstanbul Havalimanı’na taşınan THY, 6 ayda zamanında kalkış oranını %94’e çıkardı, taksi süresini 21 dakikaya indirdi. “3. çeyrek bilançosunda güvenli ve kârlı bölgeye geçiyoruz” diyen İlker Aycı, MAX krizi konusunda ise, “B planına geçtik, gerekirse C planına da geçeriz” diye konuştu. 

Şenay BÜYÜKKÖŞDERE

Geçtiğimiz nisan ayında ‘Büyük Göç’le İstanbul Havalimanı’na taşınan Türk Hava Yolları (THY), kısa süre içinde Atatürk Havalimanı’ndaki performansını yakalamayı başardı. Bütün dünyanın gözü üzerlerindeyken uçuşa sadece 12 saat ara vererek dünya sivil havacılığının en büyük taşınmasını başarıyla gerçekleştirdiklerini Türk Hava Yolları Yönetim Kurulu ve İcra Komitesi Başkanı İlker Aycı, “12 saatlik aranın ardından 7/24 uçmaya devam ettik. 

İlker Aycı, zaman zaman çıkan ‘THY, Katar Hava Yolları’na satılacak’ dedikodularına ilişkin ‘Buna sadece gülüyorum” dedi. 

14-15 DAKİKAYA İNER

2 aylık süre içinde zamanında kalkış performansımızı yüzde 85’in üzerine çıkardık. Şimdi ise yüzde 94’ü yakalamış durumdayız. Atatürk Hava Limanı’nda hem yerde hem havada bekliyorduk. Şimdi ne yerde ne havada bekliyoruz. Kalkış öncesi taksi süremiz 28-29 dakikalardan 21 dakikaya indi” dedi. Doğu pisti tamamlandığında bu sürenin 14-15 dakikaya kadar ineceğini söyleyen Aycı, yeni pistin açılış tarihinin 2020 Haziran olarak belirlendiğini, ancak bu sürenin daha erkene de çekilebileceğini ifade etti.   

MALİYETİ 200 MİLYON TL 

Taşınmanın lojistik maliyetinin 200 milyon TL civarında olduğunu ancak alanın büyümesinden kaynaklanan maliyet artışıyla birlikte rakamın çok daha yükseldiğinin altını çizen İlker Aycı, bu maliyetlere bir de MAX krizinin eklendiğini ve rekorlarla geçen 2018’in ardından 2019’un THY için oldukça zor bir yıl olduğunu belirtti. 

PARK EDELİM DİYE ALMADIK 

2 büyük ölümlü kazadan sonra Amerikalı Boeing şirketi dünya çapında tüm 737 MAX uçaklarını yere indirmiş, bu olaydan en fazla etkilenen şirketlerden biri de THY olmuştu. Türk Hava Yolları’nın da 24 uçağının yerde olduğunu hatırlatan Aycı, “Tabii biz uçaklarımız havadayken mutluyuz. Biz bu uçakları otoparka park edelim diye almadık” dedi. 

SUSKUNLUĞUMUZ EDEBİMİZDEN

Son dönemde THY’nin haksız suçlamalara maruz kaldığının da altını çizen İlker Aycı, “THY kâr zarar hesabı yapmadan Türkiye’nin her yerine uçuyor. Bu konuda madalyonun iki yüzüne bakmak lazım. X,Y,Z şirketleri neden yurtiçi uçuşlarını azalttılar. Üstelik onlar bizim gibi MAX krizi de yaşamadı. Bugüne kadar sustuysak, edebimizden sustuk. Ancak THY sahipsiz değil” şeklinde konuştu. 

BOĞAZDAKİ YALILAR SATIŞA SUNULDU

Tasarruf tedbirleri çerçevesinde gelir artırmak için de çalıştıklarına dikkat çeken Aycı, THY DO&CO’dan geçen ve 150 milyon TL’ye lüks otele dönüştürülen 2 adet yalının da satılmasının planlandığını belirtti. Aycı, “Bu yalılar için de yabancılarla görüşmelerimiz sürüyor” açıklamasında bulundu. 

BU SENEKİ MESELE BU SENE HALLOLMALI

Boeing’in THY’nin önemli bir iş ortağı olduğunun altını çizen Aycı, “Son derece destekleyici ve iyi niyetliler. Müzakerelerimiz sürüyor. Tazminat için de görüşüyoruz. Bu seneki meseleyi bu sene içinde halletmemiz gerek” diye konuştu. THY’nin B planının da C planının da olduğunu söyleyen Aycı, MAX krizinin ardından B planımızı devreye alarak, kiralık uçaklarla filomuzu takviye ettik. Gerekirse C planını da devreye alacağız” diye konuştu.    

‘GÜVENLİ VE KÂRLI’ BÖLGE

Hem Max krizinin hem de taşınmanın etkisiyle bu yılki hedefleri revize ettiklerini hatırlatan Aycı, “Ancak sivil havacılık tarihinin en büyük taşınmasından sonra bir çeyrekte bilançoyu düzelttik. 3. çeyrek bilançosunda güvenli ve karlı bölgeye geçiyoruz” dedi. 

İSTANBUL HAVALİMANI KIŞA HAZIR

Kışın kötü hava koşullarının uçuş trafiğini etkilememesi için İstanbul Havalimanı’nda hazırlıkların tamamlandığı ve gerekli tedbirlerin alındığı belirtildi.