Yüz estetiği geçiren Samuray hedeflerini de yükseltti

Adapazarlı Toyota Corolla, gençleşme operasyonunun ardından ay sonunda yeni yüzüyle satışa sunuluyor. Görüntüsü dışında donanımı da zenginleşen Toyota Corolla, yıllık satış hedefini de 40 bin adede yükseltti. 

Toyota’nın lokomotif modeli Corolla, ilk kez yollara çıktığı 1966 yılından günümüze kadar 150’den fazla ülkede 44 milyon adetten fazla satışla dünyanın en çok satılan modeli olma unvanını elinde bulunduruyor. Markanın global satışlarının yüzde 20’lik bölümünü oluşturan model ülkemiz pazarına 1990 yılında sunulmaya başladı. Ardından Adapazarı fabrikasında bantlardan çıkan Toyota Corolla, Türkiye pazarında günümüze kadar 400 bin adetten fazla satıldı. Aynı zamanda 50. yılını da kutlayan Corolla, geçirdiği yenilenme operasyonunun ardından satış hedeflerini de yukarıya çekti. 

Corolla’nın satış adetlerinin her yıl katlanarak yükseldiğine vurgu yapan Toyota Türkiye Pazarlama ve Satış A.Ş. CEO’su Ali Haydar Bozkurt, “1990’lı yıllarda 14 bin adetle başlayan Corolla satışı, geçtiğimiz yıl toplam 35 bin adet seviyesine oturdu. Yeni yüzüyle birlikte önümüzdeki yıl bu satışın 40 bin adet bantlarına ulaşmasını planlıyoruz” değerlendirmesinde bulundu. 

SUV C-HR SIRA YAZIYOR 

Toyota’nın Adapazarı fabrikasında üretilip dünyaya satılacak yeni SUV modeli C-HR için daha şimdiden büyük bir talep aldıklarını belirten Bozkurt, “C-HR’nin Avrupa satışı 2017 ocak ayında başlayacak. Türkiye’de üretilmesinin avantajını kullanıp biz kasım ayında satışa sunacağız. Araçdaha tanıtılmadın şu anda bayilerimize gelip 1.400’den fazla müşterimiz satın almak için bağlantıya geçti. C-HR Türkiye satışları yılda 12-15 bin adet bandına oturur.  2017’den itibaren yıllık satışımız 65 bin adetleri bulur” diye konuştu.

Yetkili satıcılar kiralayacak

Türkiye’de tüm Toyota yetkili satıcılarında Rent a Toyota sistemini başlattıklarını belirten Bozkurt, “Artık KOBİ’ler bayilerimize gelip avantajlı fiyatlarla araç kiralayabilecekler. Burada amacımız bir araç kiralayana da bin adet kiralayana da aynı avantajlı fiyatları verebilmek" dedi.

Sihirli dokunuşlar

Kapsamlı şekilde elden geçirilen Corolla’da yeni ön ızgara, LED ön ve arka aydınlatma gurubu, tasarımı farklılaştırılan tamponlar, karartılmış arka camlar ile aracın görünümü değiştirilmiş. Kapı kollarındaki krom detaylarla aracın şıklığı artırılırken, 7” Toyota Touch 2 dokunmatik ekran, 4.2” renkli (TFT) ekran, yeni döşeme seçenekleriyle iç mekandaki kalite de yükseltilmiş.