Yorulan tüketici satın almamayı seçiyor

Platin, yeni sayısında tüketici yorgunluğunu inceledi. Satın alma önerilerinde bulunan influencer'lerin yanında artık neyi almamak gerektiğini söyleyen de-influencer da hayatımıza girdi.

AKŞAM GAZETESİ

Her ay ekonomi ve iş dünyasının nabzını tutan Platin, temmuz sayısıyla da okuyucularını önemli içeriklerle buluşturdu. Kapağına "İş dünyasının liderleri için adaptasyon dönemi" başlıklı dosya haberini taşıyan derginin en dikkat çeken konularından biri de Gizem Yıldız imzalı "Markalar yorgunluk çağını nasıl yönetmeli?" başlığı oldu.

TÜKETİCİ DE YORULDU

Çalışmada tüketici davranışlarındaki dönüşümün, sadeleşme trendlerinin ve 'de-influencing' dalgasının markaların yeni iletişim stratejilerini nasıl şekillendirdiğine cevap aranıyor. Bu ay Platin'de yorgunluk trendleri ve markaların kampanyalarıyla bu trendlere nasıl yanıt verdiğine ile birlikte uzmanlardan yorgunluk çağında marka iletişiminin püf noktaları yer alıyor. Verilen bilgiye göre influencer'lerin yanında artık neyi almamak gerektiğini söyleyen de-influencer'ler de hayatımıza girdi.

SATIN ALMAMA TRENDİ

Medya Takip Merkezi'nin verilerine göre son bir yılda 'yorgunluk' kelimesinin sosyal medya, internet ve basına yansıması 200 bin 982 olarak kaydediliyor. Tüketicinin yorgunlukları say say bitmiyor; güzellik yorgunluğu, karar yorgunluğu, reklam yorgunluğu, sosyal medya yorgunluğu, menü yorgunluğu, hiper yorgunluk... Tüm bunların bir yansıması olarak günden güne yayılan bir akım da var; de-influencing. 10 yıldır satın alma önerileriyle hayatımızda olan influencer'larla hızlı tüketimin zirvesini görmüşken şimdi neyi neden almamamız gerektiğini anlatan deinfluencer'larla sadeleşmeye başladık.

Unilever'ın Beauty & Wellbeing kategorilerinden sorumlu CMO'su Natali Kasap de-influencing hareketinin bu sene tüketici yorgunluğuna panzehir bir trend olacağını belirtiyor. Nöropazarlama Danışmanı ve Neuro Reflect'in Kurucusu Mehmet Kaya, marka yorgunluğunun bir son değil, insanla insan gibi iletişimle yeni bir başlangıç olduğuna dikkat çekiyor. Adform Türkiye, MEA ve Orta Asya Başkanı Cem Eroğlu, omnichannel yapının, bugünün yorgun tüketicisine nefes aldırmasının gerekliliğini vurgulayara; "Ekranları, mesajları ve kanalları bir performans savaşına değil, bir deneyim orkestrasyonuna dönüştürmeli" mesajı veriyor.