Koton Yönetim Kurulu Başkanı Yılmaz Yılmaz, 2016’da durmak yerine hızlanmayı tercih ettiklerini ve yatırımlarının üçte birini modaya yaptıklarını belirterek, bu sayede hazır giyim organize pazarı yüzde 15 büyürken Koton’un bu oranın iki katından fazla, yüzde 35 büyüdüğünü söyledi. 2016'da yurt içinde 30, yurt dışında 45 olmak üzere 75 yeni mağaza açtıklarını ve bu mağazalarla yaklaşık 1700 kişiye istihdam yarattıklarını belirten Koton Yönetim Kurulu Başkanı Yılmaz Yılmaz, “Yıl boyunca yurtdışında toplamda 45 mağaza açtık. Bu 45 mağaza ile 930 kişiye istihdam sağladık. Bugün itibarıyla yurt dışındaki mağaza sayımız 182’ye ulaştı. Yurt içindeki mağaza sayımız ise bu yıl açtığımız 30 mağaza ile 290’a ulaştı. Yeni 30 mağazamız ile 700 kişiye istihdam sağladık. Türkiye’ye 85 milyon TL, yurt dışına yaklaşık 103 milyon TL yatırım yaptık.”
Üç yılda iki kat büyüyecek
2017’de 31’i’ü yurt içinde, 36’sı yurt dışında olmak üzere 67 yeni mağaza açmayı hedeflediklerine değinen Yılmaz, Koton’un bulunduğu ülke sayısını 2017’de 26’dan 29’a çıkaracaklarını söyledi. Yeni yılda yurtiçinde yüzde 33, yurtdışında yüzde 67 olmak üzere ortalama yüzde 42 büyümeyi hedeflediklerini belirten Yılmaz, özellikle Batı Avrupa’nın Koton’un radarında olacağını ifade etti. Yılmaz, Türkiye pazarına ilişkin olarak da "Türkiye’de hala gidecek çok yolumuz var. Koton önümüzdeki üç yılda en az 2 kat büyüyecek” diye konuştu.
2016 cirosu 2.8 milyar TL olacak
2016’yı 2,8 milyar TL perakende cirosu, yaklaşık 500 milyon TL ihracat ile kapatmayı öngördüklerini belirten Yılmaz Yılmaz, bu yıl özellikle Koton Jeans ve Koton Beauty'ye konsantre olduklarını ifaede etti. Yılmaz, “5 yıl içinde 50 milyon dolar yatırım hedeflediğimiz Koton Jeans mağazalarımızın toplam cirosunun 700 milyon TL olacağını öngörüyoruz. Sadece parfüm ile giriş yaptığımız Koton Beauty’de ise ürün sayımızı artırarak bu yıl 12 milyon TL yatırım yaptık" dedi.
Siyah denim tükendi
Bu yıl ilk kez bir marka yüzü ile çalıştıklarını ve başarılı sonuçlar aldıklarını ifade eden Yılmaz, "Jean, triko ve kaban kategorilerinde iki katına ulaşan satış artışları gördük” dedi. Koton’un Fahriye Evcen’li reklam filminde 'Şimdi Siyah Jean Moda' sloganını kullandığını hatırlatan Koton Yönetim Kurulu Üyesi Gülden Yılmaz ise, reklamın ardından kumaşçılarda siyah denimin tükendiğini söyledi. Yılmaz, "Koton'un sadece Türkiye’nin değil dünyanın önde gelen moda markalarından biri olacak" değerlendirmesinde bulundu.
Hamburg mağazası rekor kırdı
Koton'un Almanya Hamburg'daki ilk mağazası geçen hafta şehrin en işlek alışveriş caddelerinden Spitalerstrasse'de açıldı. Mağaza açılışın ikinci gününde 472 Kotonmağazası içinde satış rekoru kırdı.