AKŞAM GAZETESİ
E-ticarette kasım kampanyalarıyla başlayan yüksek talebin, aralık ayında da yılbaşı alışverişleriyle güçlenerek devam etmesi bekleniyor. Yılbaşı alışverişlerinde bu yıl en yüksek talep artışı hediyelik ve kişiselleştirilmiş ürünler, yılbaşı sepetleri, dekoratif objeler ve özel tasarım hediyelerde görülüyor. Kasım kampanyalarıyla başlayan yüksek talebin, aralık ayında hediye alışverişi, yılbaşı hazırlıkları ve sezonluk ihtiyaçlarla daha da güçlenerek devam ettiğini belirten Elektronik Ticaret İşletmecileri Derneği (ETİD) Başkanı ve PttAVM Genel Müdürü Hakan Çevikoğlu, "Kasım ayında yaklaşık 500 milyar lira, aralık ayında ise yine yüksek bir hacim oluşmasını bekliyoruz. Böylece yılın son çeyreğinde toplamda 1 trilyon liraya yaklaşan bir e-ticaret hacmine ulaşılacağını öngörüyoruz." dedi.
YIL SONU HEDEFİ 5 TRİLYON
Ülkede e-ticaret hacminin 2024 genelinde yaklaşık 3 trilyon lira seviyesinde gerçekleştiğine dikkati çeken Çevikoğlu, şunları kaydetti: "Yalnızca ekim-kasım-aralık döneminin 1 trilyon liraya yakın bir hacim yaratacak olması, sektörün ölçeklenme hızını ve yıl sonu sezonunun stratejik önemini açık bir şekilde ortaya koyuyor. Bu yıl Türkiye'de e-ticaret hacminin 5 trilyon liranın üzerine çıkmasını bekliyoruz."
SİPARİŞ REKORU KIRDI
Hepsiburada'nın Efsane Kasım kampanyası bu yıl da yoğun ilgi gördü. Hepsiburada'nın hazırladığı Efsane Kasım Z Raporu'na göre platform, bu Efsane Kasım'da tüm zamanların en yüksek trafiğini elde ederek kampanya süresince dakikada 532 ürün sattı. Türkiye genelinde 100 bini aşkın iş ortağının yer aldığı Efsane Kasım kampanya döneminde sipariş sayısı geçen yıla kıyasla yüzde 16 oranında arttı. Cep telefonu, küçük ev aletleri ve bilgisayar en çok tercih edilen kategoriler oldu.
EN ÇOK AKILLI TELEFON TERCİH EDİLDİ
Teknosa, kasım ayı kampanyaları döneminde en çok tercih edilen ürün gruplarına ilişkin verilerini yayımladı. Şirketten yapılan açıklamaya göre teknoloji tutkunlarının alışveriş yoğunluğunun arttığı kasım ayında akıllı telefonlar en çok tercih edilen ürün grubu oldu. İş, eğitim ve eğlence amaçlı kullanımın yaygınlaşmasıyla LCD televizyon, tablet ve dizüstü bilgisayarlara yönelik talep de yüksek seyretti. Ev yaşamını kolaylaştıran şarjlı süpürgeler, robot süpürgeler ve espresso makineleri gibi küçük ev aletleri önceki aylara göre güçlü bir satış artışı kaydetti. Espresso makinesi satışlarında da yüzde 181'lik önemli artış görüldü. Kasım ayında satış adetlerini artıran diğer ürünler arasında oyun konsolları, lazer epilasyon cihazları, telefon ekran koruma hizmeti ve şarj cihazları yer aldı.
SANİYEDE 1.000 İŞLEM YAPILDI
iyzico, kasım fırsatları kapsamında "28 Kasım Cuma" gününe ait alışveriş verilerini açıkladı. iyzico üzerinden saniyede 1.000 işlem gerçekleşti; işlem hacmi önceki yıla göre yüzde 22 arttı. Ortalama sepet tutarı ise 2.656 TL'ye yükselirken dijital cüzdan iyzico ile Öde seçeneğiyle yapılan işlemler bir önceki seneye göre 2 kat arttı ve tüm işlemler içerisindeki payı yüzde 30 seviyesine ulaştı. iyzico ile Öde tercih eden kullanıcıların ortalama sepet tutarı 4.091 TL'ye yükseldi.