Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, Avrasya Tüp Geçişi Projesi’ni ziyaret ederek incelemelerde bulundu. Tünele girerek Anadolu Yakası’ndan Avrupa’ya geçen Arslan İstanbul'u rahatlatacak projeleri tek tek hayata geçirdiklerini belirterek, Marmaray'dan sonra deniz altından yapılan tünelden araçların geçeceğini söyledi. Tünelin günde 120 bin araca hizmet etmesini öngördüklerini, bunun yılda 40 milyon adet ettiğini dile getiren Bakan Arslan geçiş ücretiyle ilgili gelen bir soruya "Geçiş ücretinin dövize endeksli olduğunu biliyorum. Onun açılma tarihinin güncellenmesi gerekiyor. 5 dolar artı KDV olacak. Yani 15 ila 20 lira arası olacak. 5 dolar artı KDV olarak biz söylemiş olalım" şeklinde cevap verdi.
15 DAKİKADA KARŞIDA
Bakan Arslan, Anadolu'dan Avrupa'ya geçmek isteyenleri ise şehir içinden, 1,5-2 saatlik köprü trafiğinden kurtararak 15 dakikada karşıya geçmelerini sağladığını anlattı. Arslan, "Projenin tarihi yarımadaya katkısı yadsınamaz. Projenin tarihi yarımadaya yük olacağını iddia etmişlerdi. Avrasya Tüneli, tarihi yarımadaya yük olmaya değil yükünü almaya gelen Marmaray'ın kardeşi" dedi.
Yüzde 82'si tamam
Bakan Arslan, Avrasya Tünelinin Asya ve Avrupa taraflarındaki yollarıyla birlikte toplam 14,6 kilometre olacağını ve bunun 5,5 kilometrelik kısmını tünelin oluşturduğunu aktardı. Tünel inşaatının yüzde 82'si tamamlandı. Kazlıçeşme-Göztepe hattında Yap-İşlet-Devret (YİD) modeliyle ihale edilen ve inşaat çalışmaları Yapı Merkezi ve SK E&C ortaklığı tarafından yapılmakta olan projenin planlanan süreden önce hizmete girmesi için çalışmalar 7 gün 24 saat aralıksız olarak sürüyor. Tünelin iki katlı inşa edilmesi yol güvenliğine sağladığı katkı sayesinde sürüş konforunu da olumlu yönde etkileyecek. Her katta 2 şeritten tek yönlü geçiş sağlanacak.
7 ay erken bitecek
Ulaştırma Bakanı Arslan, "Hedefimiz yıl sonunda tüneli bitirmek. Normalde 2017'nin temmuz ayında bitirilmesi gereken proje 7 ay erken bitirilmiş olacak" ifadesini kullandı.
106 metre derinde açıkladı
Arslan, deniz yüzeyinin 106,4 metre altından geçen projenin bu anlamda bir rekor olduğunu dile getirerek, tünelin 12 metrelik çapıyla da rekor kırdığını aktardı. Arslan, "Proje, tarihi yarımadadaki trafiğin İstanbul'u daha fazla yormadan deniz altından Anadolu'ya geçmesini sağlıyor" dedi.
Depremde ayakta kalır
Tünelin depreme karşı dayanıklılığına ilişkin Arslan, "İstanbul gibi bir deprem şehrinde 2 bin 500 yılda bir olması olasılığı düşünülen en büyük depremde bile en ufak bir hasar olmadan hizmet vermeye devam edecek. Bunlar, en ufak bir hasar görmeden ayakta, hayatta kalacak projeler. Bu anlamda iddialı" dedi.