‘Yerli malı’ logosu gelecek fırsatçılık bitecek

Türkiye’de üretilen malların etiketlerinde, Ticaret Bakanlığı’nca ilan edilecek logo veya işaretler kullanılacak. Etikette, malın satış fiyatının uygulanmaya başlandığı tarihin de olması gerekecek. 

Raflardaki ‘yerli malı’ logosu artacak. Türkiye’de üretilen malların etiketlerinde, Ticaret Bakanlığı tarafından tespit ve ilan edilen şekil, logo veya işaretleri kullanmak zorunlu olacak. Ticaret Bakanlığı’nın ‘Fiyat Etiketi Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik’i Resmi Gazete’de yayımlandı. Düzenlemeyle Türkiye’de üretilen malların etiketlerinde Bakanlıkça tespit ve ilan edilen şekil, logo veya işaretleri kullanma zorunluluğu getirildi. 

YANILTICI BİLGİ OLAMAZ 

Etikette, malın satış fiyatı ve birim fiyatının uygulanmaya başlandığı tarihin de bulunması gerekecek. Ayrıca, etiketlerin tarife ve fiyat listelerinin üzerindeki rakam ve harflerin okunabilir, düzgün, eksiksiz, gerçeğe uygun, yeterli büyüklükte ve başka rakam, kelime ve işaretlerle karışıklığa sebebiyet vermeyecek şekilde olması, yanıltıcı ve aldatıcı bilgiler içermemesi zorunlu tutuldu. 

15 GÜN SONRA BAŞLIYOR 

Kullanılacak etiketlerin tarife ve fiyat listeleri tüketiciler tarafından kolaylıkla görülebilecek, okunabilecek ve hangi mala ait olduğu açıkça belli olacak. Yönetmelik 15 gün sonra yürürlüğe girecek. Ticaret Bakanlığı’nın Türkiye’de üretilen mallar için etiketlerin üzerine yerli olduğunu belirtir nitelikte ayırt edici işaret konulması zorunluluğunu getirmesini olumlu bulan tüketici örgütü temsilcileri de, vatandaşlara yerli malı kullanma çağrısında bulundu. 

Üreticilerimizi destekleyelim 

Bursa Tüketiciler Derneği Başkanı Sıtkı Yılmaz, “Yapmamız gereken şey, yerli malına sahip çıkmaktır. Küçük üreticilerimizi ve satıcılarımızı da en azından yerli malı konusunda desteklemek adına bu uygulamayı son derece doğru ve yerinde görüyoruz” dedi.

Fiyatın ne zaman değiştirildiği görülecek  

Tüketici Başvuru Merkezi Onursal Başkanı Aydın Ağaoğlu, “Tüketici o etiketteki fiyatın ne zaman değiştiğini görebilecek. Kimin stokçuluk yaptığını, kimin fiyat artışı yaptığını görebilecek. Biz geçen yıl üretilmiş domates salçasının teneke kutusunun altını çevirdiğimizde 2017’de üretildiğini görüyorduk ama raftaki fiyat etiketindeki fiyat değişikliğinin yapıldığı tarihi göremiyorduk. Bundan sonra onu da göreceğiz. Çok yerinde bir uygulama” ifadelerini kullandı. Ağaoğlu, satıcıların da fırsatçılıktan uzak durması gerektiğini vurguladı.