Yerli e-scooter'la Avrupa'ya açılacak

Yeni nesil e-mobilite şirketi GMF Motor, yüzde 100 yerli imkanlarla bir elektrikli scooter geliştirdi. Firma, rakiplerinden daha hafif ve ergonomik olarak tasarladığı ürünle, dünya e-scooter pazarından binde 2 pay almayı hedefliyor.

ÖZGÜL ÖZTÜRK

Pandemiyle birlikte artan tekil seyahat etme eğilimi, trafik sorunu ve çevreci bakış açısı elektrikli ulaşım araçlarına olan ilgiyi artırırken, girişimciler için de yeni yatırım fırsatları doğdu. Kocaeli Dilovası'nda faaliyet gösteren yeni nesil e-mobilite şirketi GMF Motor, geçen yıl 50 milyon adet hacme ulaşan bu pazardan pay almak için yüzde 100 yerli sermayeyle Brific isimli bir e-scooter geliştirdi. 2 yıllık yoğun Ar-Ge çalışması ve 2 milyon euro yatırımla hayata geçirilen yeni ürün, kendi kategorisindeki benzer araçlardan yaklaşık 8 kg daha hafif ve ergonomik oluşuyla yerli ve yabancı rakiplerinden ayrışıyor.

PAZAR 10 KAT BÜYÜDÜ

Brific markasının mimarı GMF Motor Yönetim Kurulu Üyesi Kaan Erdemir, Temmuz ayında yollara çıkacak Brific ile Türkiye e-scooter pazarından yüzde 5, dünya e-scooter pazarından 3 yıl içinde binde 2 pay almayı hedeflediklerini söyledi. Pandemi döneminden önce San Francisco ve Barcelona'da yaşayan Erdemir, e-mobilite pazarına girme kararını bu dönemde alıyor. Yurtdışında insanların artık pratik, çevreye duyarlı ve gürültüsüz ulaşım araçlarını tercih ettiğine dikkat çeken Erdemir, "Öyle ki; 2018 yılında tüm dünyada yıllık 5 milyon adet olan e-scooter pazarı, 2023'te 10 katı artarak 50 milyon adede ulaştı. Bu hacmin 2028'de 129 milyon adede çıkması bekleniyor. 2021 yılında Kocaeli'ne gelip GMF Motor'u kurduk. İlk e-mobilite ürünümüz Brific Temmuz ayında satışa sunulacak" dedi.

İLK HEDEF İSPANYA VE ALMANYA

GMF'nin 2024 yılsonu hedefinin sadece Türkiye'de 3000 adet Brific satışı yapıp 4.5 milyon euro ciroya ulaşmak olduğunu açıklayan Kaan Erdemir şunları kaydetti: "GMF olarak hedefimiz 3 yıl içinde yıllık 128 bin adet Brific satışına ulaşmak. 2025 yılında ise yüzde 100 Türk sermayeli bir marka olarak, 12 Avrupa ülkesinde satışa geçmeyi planlıyoruz. Avrupa'da ilk hedefimiz İspanya ve Almanya. GMF'nin 2025 yılı hedefi ise 14 bin adet Brific satışına ve yıllık 21 milyon euro'ya ulaşmak."

DAHA HAFİF VE ERGONOMİK

Yerli e-scooter'ı daha hafif yapabilmek için TÜBİTAK desteğiyle kendi motor platformlarını geliştirdiklerini ifade eden Erdemir, "Rakiplerimize göre %20 daha hafif olan yeni nesil elektrikli motorumuz ve alternatiflerinden daha hafif olan özgün şasemiz ile Brific performans kategorisinde bir ulaşım aracı. Brific, kendi kategorisindeki benzer araçlardan yaklaşık 8 kg daha hafif. Mobil uygulama ile kontrol edilen Brific'e bluetooth ve NFC üzerinden tüm güncellemeler yüklenebiliyor. Brific'in 130 kilograma kadar yolcu taşıma kapasitesine sahip olduğunu belirten Erdemir, farklı sürüş modları ile her kullanıcı ve yol için alternatifler geliştirdiklerini kaydetti.

UZUN SÜRELİ YOLCULUK İMKANI

Kentsel verimlilik için ergonomik bir şekilde tasarlanan Brific; manevra kabiliyeti ve kullanım kolaylığını artırarak hafif, ancak dayanıklı gövdesi ile modern şehir hayatına konforlu ve güvenli bir ulaşım alternatifi sunuyor. Ürün ayrıca çıkarılabilir pil sistemi ile sürdürülebilirlik hedeflerine uyum sağlıyor. Kullanıcıların pili ayrı olarak şarj etmelerine olanak tanıyan Brific; zamanın verimli kullanımını teşvik ederek, menziliyle ilgili endişeleri hafifletiyor ve daha uzun yolculuk yapma garantisi veriyor. Erdemir, dünyada örneği bulunmadığından Brific için patent ve tescil başvuruları gerçekleştirdiklerini sözlerine ekledi.