HABER MERKEZİ
Kovid 19 salgını dünya istihdam piyasalarında ciddi bir dönüşümün fitilini ateşledi. Bu dönemde birçok genç esnek çalışma koşullarına sahip dijital içerik üretimi işine yöneldi. Bir marka ya da kişinin hedef kitlesine ulaşması için planlı şekilde içerik oluşturup yayımlayan dijital içerik üreticileri, web sitesinden, sosyal medya platformuna ve bloglara kadar pek çok mecrayı zenginleştirip bireylere ve kurumlara katkıda bulunuyor. Mastercard tarafından yürütülen bir araştırmaya göre, 2 kişiden biri içerik üreticisi olmak için, mevcutta çalıştığı işten ayrılmayı düşünüyor. Aynı araştırmaya göre, 5 içerik üreticisinden biri de bu işi tam zamanlı bir iş olarak görüyor. Dijital içerik pazaryeri Accessland'in Kurucusu Nihal Temur Ocak, Z ve Y kuşaklarına mensup dört kişiden üçünün geleneksel ve kurumsal bir işte çalışmaktansa yaratıcı ekonomiye dahil olup girişimci veya küçük işletme sahibi olmayı planladığını söyledi.
Z KUŞAĞININ HEDEFİ
Bu kişilerin %21'inin halihazırda kendisini dijital içerik üreticisi olarak tanımladığına dikkat çeken Ocak, "Araştırmaya katılanların yüzde 60'ı ise içerik üreticisi olmayı değerlendiriyor. Bu eğilimle geleneksel 9-6 arası işler yerine serbest, sözleşmeli veya yarı zamanlı istihdamda yer alan işgücü segmentini ifade eden GİG ekonomisi her geçen gün yükseliyor." ABD'de 4 içerik üreticisinden birinin yıllık 50 bin dolar kazanç elde ederek mikro işletme eşiğini aştığını anlatan Ocak, içerik üreticiliğinin yadsınamayacak bir iş kolu ve sektör haline geldiğini söyledi. Bağımsız araştırma kuruluşu Oxford Economics tarafından hazırlanan YouTube Türkiye Etki Raporu'na göre ise dünya çapında 2 milyardan fazla insanın ortak platformu haline gelen YouTube, Türkiye'de 45 binden fazla tam zamanlı işe eşdeğer istihdamı destekliyor.
ÜRETİCİ VE TÜKETİCİLERİ BULUŞTURUYOR
Yeni nesil dijital içerik pazaryeri Accessland.live içerik üreticileri ile içerik tüketicilerini bir araya getiriyor. Ziyaretçiler, sertifika almayı sağlayan birebir veya grup online eğitimlere katılarak geleceklerine yatırım yapabiliyor. Nihal Temur Ocak, Accessland.live platformunda ücretsiz hesap açan dijital içerik üreticilerinin de interaktif canlı yayın, podcast, video, konferans gibi araçlarla içeriklerini ön ödemeli olarak satışa açarak gelir elde edebildiğini söyledi. Accessland.live; beslenme alışkanlıklarından müzik tekniklerine, insan kaynaklarından liderliğe, markalaştırmadan stres yönetimine pek çok kategoride ücretsiz ve ücretli etkinlik ve eğitimlere ev sahipliği yapıyor.
1.36 TRİLYON DOLARI BULACAK
Yazılı, sesli, çoklu medya içeriklerine yönelik her gün yükselen bir talep olduğunu ifade eden Nihal Temur Ocak şunları kaydetti: "Tahminler, 2026'ya kadar dijital medya ve içerik pazarının yüzde 13 büyüyeceğini gösteriyor. Abonelik harcamalarının da hesaba katıldığı senaryoda, medya ve dijital içerikler için yapılacak tüketici harcamaları 1.36 trilyon dolarlık bir ekonomi oluşturacak. Eğlencenin ve bilgiye ulaşmanın mobil cihaz ekranlarına sığdığı bir çağda, yetkinliklerini kalıcı ve nitelikli içeriklere dönüştüren herkes bu ekonomiden pay alabilsin diye yeni nesil dijital içerik pazaryeri Accessland'i kurduk."