‘Yeni nesil çalışma'yla 3 Yılda 3500 kişiye iş

Vodafone, ev hanımı, engelli ve öğrencilere öncelik tanıyan ‘yeni nesil çalışma sistemi'ni devreye aldı. Bu sistemle 3 yılda 3500 ek istihdam sağlanması hedefleniyor.

YAŞAR KIZILBAĞ

Vodafone Türkiye, pandemi döneminde kullanılan uzaktan çalışma modelinden yola çıkarak 'yeni nesil çalışma sistemi' başlattı. Şubat başında CEO'luk bayrağını devralan Engin Aksoy "Ev kadınları, engelli bireyler ve üniversite öğrencileri önceliğimiz olacak. Bu sistemle 3 yılda 3500 ek istihdam sağlamayı hedefliyoruz" dedi. Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Hasan Süel'le birlikte basın toplantısı yapan Aksoy "Hedefimiz, daha önce çalışma hayatına girmemiş, evden çıkmakta problem yaşayan vatandaşlarımızın aile ekonomisine katkı sağlamasına imkân vermek" dedi.

2 MİLYAR LİRA YATIRIM

Vodafone Türkiye'nin 2020 performansını ve hedeflerini de paylaşan Aksoy 2020 yılını 2 milyar TL yakın yatırım ve 13.6 milyar gelirle kapattıklarını söyledi. Aksoy son 15 yılda Türkiye'ye yaptıkları yatırımın ise 25 milyar TL'yi aştığını anlattı. Aksoy 23.4 milyonu mobil ve 1.2 milyonu sabit genişbant olmak üzere toplamda 24.6 milyon müşteriye ulaştıklarını da belirtti. Vodafone Holding A.Ş'nin 10 şirketten oluştuğunu anlatan Aksoy, "İletişimden öte finanstan sigortaya, farklı iş alanlarında da varlık gösteriyoruz. Hedefimiz, 2025 yılına kadar Türkiye'nin en hızlı büyüyen dijital servisler şirketi olmak" dedi.

110 BİN ÇOCUĞA EĞİTİM

Aksoy "Vodafone Pay uygulamasını 2 ay gibi kısa bir sürede 100 binden fazla kişi indirdi. Vodafone Pay ile 1 yılda 1 milyon kullanıcıya ulaşmayı hedefliyoruz. Vodafone TV uygulamamızın 2020 yılında aylık aktif kullanıcı sayısı 10 kat artarak 1.2 milyona ulaştı. 5 yıldır sürdürdüğümüz 'Yarını Kodlayanlar' projesinde, bugüne kadar 110 bini aşkın çocuğa ulaştık. Önümüzdeki yıl 70 bin çocuğa daha ulaşacağız" diye konuştu.

KOBİ'LERE ÜCRETSİZ EĞİTİM İMKANI

Toplumsal dönüşümde esnaf ve KOBİ'lerin de önemli payı olduğuna vurgu yapan Aksoy "Esnaf ve KOBİ'ler için büyük bir destek projesini hayata geçirmeye hazırlanıyoruz, haftaya açıklayacağız" dedi. Aksoy "Destek paketimizden yararlanmak isteyen tüm esnaf ve KOBİ'lere dijital pazarlama danışmanlığı ücretsiz olarak sunulacak. Pandemi döneminde KOBİ'lerin kaybettiği müşteri ve gelir potansiyelini dijital pazarlamayla geri kazanacaklarına inanıyoruz. Amacımız, bu zor dönemde dijital çözümlerimizi esnaf ve KOBİ'lere ücretsiz sunarak dijital dönüşümlerine katkıda bulunmak ve ekonomiye fayda sağlamak" dedi.

ŞİDDET GÖREN 2.500 KADIN BUTONA BASTI

Vodafone Türkiye CEO'su Engin Aksoy, kadınların şiddetten korunması amacıyla geliştirdikleri 'Kırmızı Işık' uygulamasının bugüne kadar toplam 358 bin kez indirildiğini söylerken Hasan Süel de 2500 kadının butona bastığını anlattı. Süel pandemide kadına şiddetin arttığını sözlerine ekledi.