Yeni İpek Yolu için 7.8 milyar dolar yatırım

Basra Körfezi'ni Türkiye üzerinden Avrupa'ya bağlayacak Kalkınma Yolu için yeni demir ve karayolları planlandı. 23.8 milyar dolarlık projede Türkiye'nin payına ise 7.8 milyar dolarlık yatırım düşecek.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığınca, Kalkınma Yolu Projesi ve Zengezur Koridoru kapsamında planlanan kara ve demiryolları için ihaleler yapıldı, yatırım tutarları belirlendi. Hindistan, Doğu Asya ve Basra Körfezi üzerinden Irak'a gelecek yükleri, Büyük Fav Limanı'ndan başlayarak, demiryolu ve karayolu bağlantısıyla Avrupa'ya ulaştıracak Kalkınma Yolu Projesi için iki ülke 23.8 milyar dolar yatırım yapacak. Projede Türkiye'nin payına ise 7.8 milyar dolar düşecek.

DEMİRYOLU DA OLACAK

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı, Kalkınma Yolu Projesi kapsamında yürüttüğü çalışmalarla ülkeden geçen 2 bin 88 kilometrelik demiryolu bağlantısı için 615 kilometrelik yeni hat, 1912 kilometrelik kara yolu koridoru içinse 320 kilometrelik yeni otoyol yatırımı planladı. Söz konusu demiryolu ağının 439 kilometresi mevcut durumda iken 1034 kilometresi devam ediyor, 615 kilometresi ise planlanıyor. Planlanan demiryolu ağları Gaziantep-Ovaköy arasında bulunuyor. Bu demiryolu için 5.8 milyar dolarlık yatırım yapılacak. Proje kapsamında Türkiye'den geçen karayolu 1912 kilometre olacak. Söz konusu karayollarının 1592 kilometresi mevcut durumda bulunurken, 320 kilometresi için planlama yapıldı. Şanlıurfa-Ovaköy arasında planlanan karayolunun yatırım tutarı 2 milyar dolar olarak öngörülüyor.

MARMARAY'LA AVRUPA

Proje, Çin ve Hindistan ülkelerden söz konusu limana gelen mallar için önemli rol oynayacak. Kalkınma Yolu, Türkiye'nin yeni İpek Yolu'ndaki konumunu güçlendirecek. Projeyle Basra Körfezi'nde elleçlenen yük, Türkiye üzerinden, Marmaray sayesinde aktarma yapılmadan Avrupa'ya ulaştırılacak.

ZENGEZUR İÇİN İHALE

Bu arada Türkiye ile Azerbaycan arasında doğrudan demiryolu ve karayolu ulaşımı sağlayacak Zengezur Koridoru için Kars'tan Dilucu'na kadar planlanan 224 kilometrelik yeni demiryolu hattının ihalesi tamamlandı Zengezur Koridoru'yla Türkiye ile Orta Asya arasında yeni bir bağlantı kurulmuş olacak. Koridor ile Bakü Limanı doğrudan Türkiye'ye bağlanacak.

ABDULKADİR URALOĞLU: 21 YILDA 405 TÜNEL 3 BİN 844 KÖPRÜ AÇTIK

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, son 21 yılda faaliyete alınan köprü, tünel ve kara yolu yatırımlarına ilişkin yazılı açıklama yaptı. Uraloğlu, "21 yılda 3 bin 844 yeni köprü inşa ettik, 405 yeni tünel açarak hizmete sunduk. Köprü uzunluğunda yüzde 145, tünel uzunluğunda ise yüzde 1350 artış sağladık" dedi. Uraloğlu, dünyanın gıpta ettiği eserleri ülkeye kazandırdıklarını, Avrasya Tüneli, Marmaray, Osman Gazi Köprüsü, 1915 Çanakkale ve Yavuz Sultan Selim köprülerinin bu dev projelerden sadece birkaçı olduğunu ifade etti.

Uraloğlu, Türkiye genelinde daha önce 5 bin 967 köprünün hizmet verdiğine işaret ederek, toplam köprü uzunluğunun 765 kilometreye çıkarıldığını bildirdi. Uraloğlu, "Atatürk Viyadüğü (TAG Otoyolu), Eğiste Hadimi Viyadüğü ve Kömürhan Köprüsü gibi yapılar, kara yolu ulaşımının önemli köprülerinden birkaçı. Bunlardan en öne çıkan ve milletimizin hizmetine sunduğumuz 1915 Çanakkale Köprüsü, Osmangazi Köprüsü ve Yavuz Sultan Selim Köprüsü'dür. Ayrıca, 1452 köprünün onarımı ile 451 tarihi köprünün restorasyonunu yaptık" dedi.

DEMİRYOLLARINA AFETE KARŞI UYARI SİSTEMİ

Devlet Demiryolları (TCDD), olası afetlerin yolcular üzerindeki olumsuz etkilerini azaltmak için çalışmalarını sürdürüyor. TCDD'nin TÜBİTAK ile yaptığı işbirliği kapsamında Yerli ve Milli Otomatik Tren Muayene İstasyonu (OTMİ) Projesi'nin hayata geçirilmesi için çalışmalar yapılıyor. Bu kapsamda, tren hatlarında güvenli ve verimli işletmeciliğin sağlanması için OTMİ'nin 29 noktaya kurulması hedefleniyor. Öte yandan TCDD tarafından geliştirilen Sel Taşkın İhbar Sistemi de 23 noktada aktif olarak çalışıyor.