Yazlık üründe hasat başladı patates, kuru soğan ucuzladı

TZOB Başkanı Bayraktar, ''Ramazan'da fiyatı en çok artan ürün üretici ve markette limon, fiyatı en fazla düşen ürün ise üreticide domates, markette kuru soğan'' dedi.

Türkiye Ziraat Odaları Birliği (TZOB) Genel Başkanı Şemsi Bayraktar, Ramazan'da hem market hem de üreticide en yüksek fiyat artışının limonda görüldüğünü, fiyatı en fazla düşen ürünün üreticide domates, markette kuru soğan olduğunu bildirdi. Bayraktar, ramazan öncesine göre markette 37 üründen 3’ünde fiyat değişmezken, 19’unda fiyat artışı, 15’inde fiyat azalışı olduğunu söyledi.

EN FAZLA ARTIŞ LİMONDA

Bayraktar, markette fiyat düşüşünün yüzde 53.25 ile en fazla kuru soğanda yaşandığını bildirdi. Bayraktar, üretici ve market arasındaki fiyat farkının en fazla, kuru kayısı, kuru incir, nohut, süt, yeşil mercimek ve kabakta yaşandığını belirtti. 

Maliyetler etkiliyor

Bayraktar, fiyatı artan ürünlere bakıldığında, limonda ürün miktarındaki azalmaya bağlı fiyat artışı yaşandığını ifade etti. Bayraktar, şöyle konuştu: "Patlıcanda hasat edilen ürün miktarının azalması fiyatı artırdı. Dana eti ve kuzu etinde maliyetlerdeki artış fiyata yansırken, kuru üzümde ise arzdaki daralma fiyatı artırdı. Kuru soğan ve patateste yazlık ürünlerin hasadının başlamasıyla fiyatlar geriledi."