Yaz döneminde öne çıkan ürünlerin diğer sezonlara göre büyük değişkenlik gösterdiğini ifade eden n11.com Satış Direktörü Örpen Koçak, “Ailelerin tatil heyecanını, çocukların karne sevincini, yeni evleneceklerin çeyiz telaşını ürün satışlarımızda net olarak görüyoruz” diye konuştu.
Yaza girerken satışı en çok artan ürünler açıklandı. Veriler Türkiye’nin alışveriş alışkanlıklarıyla ilgili önemli veriler içerirken, verilere göre yaz döneminde en çok satılan ürünler diğer sezonlara göre değişkenlik gösteriyor.
Konuyla ilgili bilgi veren Satış Direktörü Örpen Koçak, “Türkiye’nin geneline baktığımızda yaz mevsimine yaklaşırken alışveriş tercihlerinde de farklılıklar gözlemliyoruz. Havaların ısınmasıyla beraber satış rakamlarımız, ailelerin tatil heyecanını, çocukların karne sevincini, yeni evlenecek çiftlerinse çeyiz telaşını birebir yansıtıyor. Bugünlerde ciddi taleple karşılaştığımız bu ürünlerin satışından oldukça memnunuz” diye konuştu.
Yolculuk hazırlıkları başladı, motosiklete rağbet var
Bilgisayar oyunları yüzde 635’le rekor kırdı
Yemek odası satışlarında yüzde 189, bulaşık makinesinde yüzde 82 artış
Yaz döneminde evlilik hazırlığında olan çiftlerin çeyiz heyecanı beyaz eşya kategorisine yansıyor. Yaz döneminde çamaşır makinesi siparişlerinde yüzde 13, buzdolaplarında yüzde 38, pişirme gruplarında yüzde 47 ve bulaşık makinelerinde yüzde 82 artış gözleniyor. Ayrıca yatak odası takımları yüzde 30, karyolalar yüzde 16, yemek odaları yüzde 189 ve oturma grubu siparişleri yüzde 24’e varan oranlarda artarak hareketlilikten nasibini alıyor. Bu dönemde perde ve tüllerde yüzde 34, jaluzi ve güneşliklerde ise yüzde 172’ye varan oranda sipariş artışı dikkat çekiyor.
Yorgan satışları yerini pike takımına bıraktı
Mayıs ayıyla başlayan eskileri kaldırma telaşı hurç, kutu, askı, dolap içi düzenleyici ve vakumlu torba gibi aksesuarlara da yansıyor. Özellikle mevsim bitene kadar kışlıkları saklama görevini üstlenen hurçların siparişi yüzde 66 artarak yılın zirvesine yerleşiyor. Yorganların yerini alan pike takımları da yüzde 100 sipariş artışından nasibini alıyor.
Tatil kitabına hücum: Satışlar yüzde 460 arttı
Kitaplarıyla ve kültür turlarıyla sessiz ve huzurlu bir tatil geçirmek isteyenler de soluğu çevrimiçi alışverişte alıyor. Tatil kitaplarının satışı yüzde 460’a varan oranda artarken, yaz dönemine denk gelen Ramazan ayıyla birlikte dini kitaplar da yüzde 295’e varan oranda talep patlaması yaşıyor. Mevsimsel etki, seyahat kategorisindeki kültür turlarında da kendini gösteriyor. Yazın başlangıcında kültür turlarına olan talep yüzde 157’ye kadar artıyor.
Mayo ve altın satışları yılın zirvesinde
Yaz mevsimiyle birlikte kendine özen göstermek isteyenler giyim, takı ve kozmetik gibi kategorilere de etki ediyor. Yazla beraber erkek giyimde şort, tshirt, atlet, mayo satışı artıyor. Mayo satışı yaz boyu devam ediyor. Kadın giyimde ise mayo, bikini, pareo, yazlık elbise, tshirt, şort, bermuda, kapri kategorilerinde satışlarda patlama yaşanıyor. Özellikle mayolarda satış oranındaki artış yüzde 215’e kadar tırmanıyor.
Mayıs ve Haziran aylarına denk gelen Anneler ve Babalar Günü’nün etkisiyle altın takılar başta olmak üzere hediyeliklere olan talep artıyor. Anneler için altın, gümüş ve pırlanta takılar tercih edilirken, altın kategorisinde ciro artışı yüzde 67’ye kadar yükseliyor. Babaların tercihi olan saat, kol düğmesi, tespih, puro seti kategorilerinde de ciro artışı dikkat çekiyor.
Yalova, Muğla ve Antalya e-ticarette yaz coşkusu yaşıyor
E-ticaret müşterileri, unuttukları veya ihtiyaç duydukları ürünleri Türkiye’nin önde gelen tatil bölgelerinde de kapılarına kadar getirme rahatlığını yaşıyor.
Yaz döneminde sipariş oranı en çok artan iller ve artış oranları şöyle:
1. Yalova: %30
2. Muğla: %20
3. Antalya: %17
4. Amasya: %17
5. Bartın: %17
6. Sinop: %13
7. Rize: %13
8. Eskişehir: %12
9. Balıkesir: %12
10. Tokat: %11