SÜMER DEMİRCİLER
İhracat, üretim, iç pazar ve istihdamda rekor kıran otomotiv sektörü için verilen destekler büyük önem taşıyor. Global ölçekteki rekabette ayakta kalmak için desteklerle büyüyen sektörde yeni müjde Hyundai’den geldi. Hükümetin Türkiye’ye yeni yatırımlar çekmek amacıyla oluşturup Meclis’e sunmaya hazırlaNdığı Yatırım Reform Paketi daha çıkmadan etkisini göstermeye başladı. Yeni teşvik paketini gören Hyundai, Avrupa’da her yıl yüzde 30’un üzerinde büyüyen mini SUV yatırımını devreye sokmaya hazırlanıyor.
SUV İÇİN DÜĞMEYE BASILDI
Hükümetin sağlayacağı desteklerle üretimde yatırım iştahı kabaran şirket, hızla büyüyen küçük şehir SUV’u pazarındaki rekabete Türkiye’de üreteceği modelle katılmayı planlıyor. Hyundai önümüzdeki üç yıl içinde iki tane B SUV modeli pazara sunacak. Bu araçlardan biri ana merkez Güney Kore’deki Ulsan fabrikasında diğeriyse Avrupa pazarlarına sunulmak için ülkemizde üretilecek.
YENİ YATIRIMIN ÖNÜNÜ AÇTI
Hyundai Assan Yönetim Kurulu Başkanı Ali Kibar, yeni yatırım paketinin hem kendilerini hem de Güney Kore’yi heyecanlandırdığını belirterek, “Henüz ayrıntılar belli değil ama Yatırım Reformu Paketi’ni ana merkezle paylaştık. Yeni yatırımda teşvikler Türkiye’nin önünü açtı, şansını artırdı. B SUV’nin İzmit tesisinde üretilmesi için görüşmelerimizi sürüyor. Kısa süre içinde müjdeli haber açıklarız” dedi. Avrupa’da üretilecek crossover için Türkiye’nin tek adres olduğunu ifade eden Kibar, Çek Cumhuriyeti’ndeki fabrikanın kapasitesinin Tucson’a gelen yoğun talep nedeniyle dolduğunu söyledi.
TÜRKİYE’NİN RAKİBİ YOK
Yapılacak yeni model yarışında bu kez Türkiye’nin rakibi olmadığını ve tek kaldığını vurgulayan Kibar, “Kısa süre önce Hyundai Assan’a CEO olarak Hyundai patronunun çok güvendiği bir isim olan Mong Hyun Yoon atandı. Yeni yatırım görüşmelerimiz daha da hızlandı. Yeni Yatırım Reform Paketi işlerin daha hızlanmasını sağlayacak" dedi.
Üretim ve ihracatta rekor yolda
2016’da üretim ve ihracat rekoru kıracaklarını belirten Hyundai Assan Genel Müdürü Önder Göker, “Fabrikamızın yıllık üretim kapasitesi 245 bin adede yükseldi. 230 binlik üretime ulaşırız. Üretimimizin yüzde 90’ını ihraç edeceğiz. Yaklaşık 207 bin i20 ve i10 dünya pazarlarına gidecek. 2015’ten sonra yine üretim ve ihracat rekoru bekliyoruz. İç pazarda da 55 bin adetlik satışa ulaşmayı planlıyoruz” diye konuştu.
İzmitli SUV Avrupa'yı hedefliyor
"Şu an Hyundai’nin rakipleri karşısında eksikliği küçük SUV" diyen Kibar, "Bu sınıf sürekli büyüyor. İlk etapta İzmit fabrikasındaki mevcut hattan yararlanarak üretimine geçeriz. Daha sonra 245 binlik kapasite yetişmeyecektir. Fabrikamızın yanına bir ek tesis daha kurmayı hedefliyoruz” diye konuştu.
Koreli başkan, namaz kılıyor orucu kaçırmıyor
Türkiye’ye yaklaşık 4 ay önce atanan Hyundai’nin Koreli yeni başkanı Mong Hyun Yoon, basınla ilk tanışma toplantısında İstiklal Marşı’mızın ilk kıtasını ezberden okuyup büyük ilgi çekmişti. Fabrikada cuma günleri kılınan namazda çalışanlarla saf tutan başkan ile birlikte Fransa’da oynanan Türkiye-İspanya milli maçını birlikte izlerken bir şey yiyip içmediği dikkatimizi çekti. Nedenini sorduğumuzda başkan, Ramazan boyunca oruç tuttuğunu söyledi. Daha önce “ Türk kültürü ve geleneklerini öğrenmeye çalışıyorum. Şirketi yönetirken okuduğum ve çok etkilendiğim Mevlana’nın öğretileri bana rehber oluyor” açıklaması yapan Başkan Mong Hyun Yoon’nun aynı zamanda oruç da tuttuğunu öğrendik.
100 bin adetle başlarız
Ali Kibar, “İlk etapta 100 binlik bir tesis olur, 200 bin adede çıkartırız. Fabrikamızın kapasitesini 200 bin adede yükseltirken çok hızlıydık. Yine öyle yaparız. Üretilen B SUV’un yüzde 90’ı dünya pazarlarına ihraç edilir" diye