‘Yarının Köyleri'ne can suyu

Trendyol, UNDP ile güçlerini birleştirdi, kırsal kalkınma projesi kapsamında köyleri hareketlendirdi. Adana'dan sonra İzmir Ulamış Köyü'nde açılan dijital merkez, yerel ürünlerini pazarlamak isteyenlere kan, eğitime susamış çocuklara can oldu.

ÖZLEM BEYTÜT

Türkiye'nin önde gelen e-ticaret platformlarından Trendyol, BM Kalkınma Programı (UNDP) ile iş birliğinde yürütülen kırsal kalkınma projesi "Yarının Köyleri", Adana'nın ardından İzmir'de ikinci dijital merkezini açtı. İzmir Seferihisar'a bağlı 3 bin nüfuslu Ulamış Köyü'nde yerel ürünlerin pazarını genişletmek, verimi artırmak ve maliyetleri azaltmak için açılan proje kırsal kalkınmaya can suyu oldu. Köyler bir dizi dijital araç ve teknolojiyle donatıldı, yerel üretici için e-ticaret platformunda pazar açıldı. Verilen eğitimlerin de katkısıyla, genç-yaşlı tüm köy halkına, yeni geçim kaynaklarına kapı açabilecek dijital beceriler edinme olanağı sağlanıyor. Merkezde, eğitim sınıfları ve teknoloji atölyelerinin yanı sıra yüksek nitelikli bilgisayarlar, ürün fotoğrafçılığı ekipmanları, robotik ve kodlama setleri ve 3D yazıcılar gibi teknolojik imkanlar da bulunuyor.

DÜNYAYA DA AÇILACAK

Konuyla ilgili bilgi veren Trendyol Grubu Kurumsal İletişim Direktörü İrem Poyraz, "Yarının Köyleri, Türkiye'nin en kapsamlı kırsal kalkınma projelerinden biri. UNDP ile el ele vererek hayata geçirdiğimiz bu projeyle; kırsal ekonomileri canlandırmayı, kültürel mirası korumayı ve kapsayıcı büyüme için yollar oluşturmayı amaçlıyoruz. Bu merkezden çıkan ürünleri sadece Türkiye değil, Azerbaycan'dan Almanya'ya, Dubai'den Çek Cumhuriyeti'ne faaliyet gösterdiğimiz tüm pazarlara da ulaştırmayı hedefliyoruz" dedi. UNDP Türkiye Mukim Temsilcisi Louisa Vinton ise "Trendyol ile ortak amacımız, dijital araçların Türkiye'de kırsal ve kentsel alanlar arasındaki yaşam standartları arasındaki uçurumun kapatılmasına nasıl yardımcı olabileceğini göstermektir. Köylerde üretilen ürünlerinin yaratıcılığını ve ustalığını sergilerken köy halkının gelirlerini ve fırsatlarını iyileştirerek, köyleri gençlerin kaçtığı bir yerden yaşam ve iş için cazip bir seçeneğe dönüştürmeyi umuyoruz" diye konuştu.

İLK MERKEZ ADANA'DA AÇILDI HEDEF 1 MİLYON KİŞİ

Girişimin ilk dijital merkezi, Aralık 2023'te Adana Sarıçam'da Kürkçüler Köyü'nde açıldı. Yarının Köyleri projesiyle 5 yılda 10 köye Dijital Merkez kurulacak. Hedef 1 milyondan fazla kişinin hayatına dokunmak.

BAŞKA KADINLARA İLHAM OLDU

Proje sayesinde markalaşma yolunda ilerleyen Çiğdem Al şöyle konuştu: Adana'nın Suluca köyünde yaşıyorum. Evimizin önünde pasifflora yani çarkıfelek meyvesinin üretimini ve satışını yapıyorum. Yarının Köyleri projesiyle insanlar bizi duymaya başladı. Şimdi proje sayesinde bizleri tanıyıp güvenen herkese, Türkiye'nin farklı şehirlerinde meyve, fidan, yaprak satışı yapıyoruz. Hatta 'biz de yapabilir miyiz, bu meyveyi yetiştirebilir miyiz, siz nasıl yaptınız' diye beni arayan başka kadınlar da oluyor."