Yapay zekâ tabanlı ürünler tanıtıldı! Yerli kargocular Almanya'da gövde gösterisi yaptı

Avrupa posta ve kargo pazarı için yılın en önemli etkinlikleri arasında gösterilen Uluslararası Posta, Kargo, Kurye Endüstrileri Fuarı ve Konferansı'na Türkiye'den 11 firma katılıp, yeni ürünlerini sergiledi.

Almanya'nın Frankfurt şehrinde Uluslararası Posta, Kargo, Kurye Endüstrileri Fuarı ve Konferansı'na katılan Türk otomasyon şirketleri, yapay zekayla verimlilik vizyonu kapsamında geliştirdikleri son model otomasyon teknolojilerini tanıttı. Robotik parsel ayırma ve taşıma teknolojilerinin öne çıktığı fuarda, dünyanın değişik ülkelerinden otomasyon şirketleri yapay zeka tabanlı ürünlerini sergileme fırsatı buldu. Fuarda, akıllı ve çevreye saygılı dağıtım vizyonu kapsamında gelecek dönemde karşımıza çıkacak başta elektrik olmak üzere alternatif yakıtlı araçlar ile veri analizi ve parsel izleme sistemleri de tanıtıldı.

YAPAY ZEKA DEVREDE

Türkiye'nin otomasyon üreticileri fuarda yapay zeka destekli ürünleriyle dikkati çekmeye devam etti. Fuara Türkiye'den KargoPark, Rovenma, Beevision, Berrmak, Lodamaster, Innova Endüstriyel, Canovate, Pilotcar, ILOS teknoloji, Musoshi ve Öncü Konveyör katıldı. PTT AŞ Genel Müdürü Hakan Gülten de Türk şirketlerine destek vermek için fuara katılarak, şirket yetkilileriyle görüştü.

150 NOKTADA HİZMET

"Türkiye'ye daha fazla katma değer sağlamak için yurt dışı satış operasyonlarına başladık" diye konuşan Kargopark Üst Yöneticisi (CEO) Erdal Özkan, yaptığı açıklamada, lojistik firmaları için 2015 yılından beri Türkiye'de akıllı dolaplar ürettiklerini belirterek, Türkiye'ye daha fazla katma değer sağlamak için yurt dışı satış operasyonlarına başladıklarını ve bu kapsamda Frankfurt'ta fuara ilk kez katıldıklarını söyledi. Ürettikleri akıllı kargo dolaplarının "evde bulunulmadığı zaman" kargo alamama sorununu sona erdirdiğini dile getiren Özkan, Türkiye'de 11 şehirde 150 noktada bu dolapları kurduklarını ifade etti. Özkan, fuarda Türkiye'de üretilen akıllı dolapların müşterilerden yoğun ilgi gördüğünü ve fuarda ürünlerini sergilemekten mutlu olduklarını aktardı.

İHRACAT 5'E KATLANACAK

"Gelecek 5 yılda ihracat hacmini iki katına çıkarmayı hedefliyoruz" açıklaması yapan Rovenma Üst Yöneticisi (CEO) Halim Sertbaş da Uluslararası Posta, Kargo ve Kurye Endüstrileri Fuarı'na 2017'den beri katıldıklarını belirtti. Kargo dolaplarının e-ticaretle geliştikçe daha popüler hale geldiğini belirten Sertbaş, "Bu dolaplarımızı Romanya, Slovakya ve Tunus'a satışını yapıyoruz" diye konuştu.

BEŞ YILDIR KATILIYOR

Beevision Üst Yöneticisi (CEO) Onur Andıç ise 5 yıldır söz konusu fuara katıldıklarını belirterek, fuarın dünyaya depo alanında otomasyon teknolojilerini tanıtmak için iyi bir fırsat olduğunu aktardı. Depo otomasyon alanında uzmanlaşarak, ölçüm ve ayrıştırıcı cihazlar geliştirdiklerini aktaran Andıç, bu ürünlerin işlenen paketlerin boyutlarını, ağırlıklarını ölçerek, barkodları okuyarak kargo paketlerini istenilen hedeflere göre ayrıştırma yaptığını anlattı. "Beevision, 5 yıl içinde depo otomasyonda dünyada lider olacak" diye konuşan Andıç, otomasyon ürünlerinin yapay zeka destekli olduğunu ve ODTU Teknokent'te Ar-Ge yaparak geliştirdiklerini belirtti. Gelirlerinin yaklaşık yüzde 80'inin ihracat kaynaklı olduğunu belirten Andıç, ABD, İngiltere, Almanya ve Avustralya gibi ülkelere ihracat yaptıklarını anlattı.