'Yabancılarla başa baş rekabet edecek güçteyiz'

Banyo ürünlerinin öne çıktığı Almanya’daki ISH fuarında gövde gösterisi yapan Eczacıbaşı'nın başkanı Bülent Eczacıbaşı, “Tasarım ve teknolojide Avrupalılarla rekabet edebilecek noktadayız” dedi.  

Ufuk KORCAN

Teknolojik dönüşüm ve inovasyon… Artık hayatın her alanında en sık duyduğumuz iki kelime. Uluslararası arenada rekabet eden şirketler varlıklarını sürdürebilmek ya da yeni ufuklara yelken açmak için bu trendi yakalamak zorunda.  Seramik sağlık sektörü de bunlardan biri. Seramikten yapılan küvet, lavabo, rezervuar ve klozette ne gibi inovasyon olabilir demeyin! Geçtiğimiz hafta 60 yıldır bu alanda faaliyet gösteren Eczacıbaşı’nın davetlisi olarak Almanya’da 2 yılda bir yapılan ‘Uluslararası Isıtma, Soğutma, Havalandırma Fuarı’nı (ISH Frankfurt) gezdik. Fuarda akıllı aynadan, idrar testi yapabilen klozetlere kadar teknolojiyle entegre olan çok sayıda ürün vardı.  

FUARA 200 ÜRÜNLE KATILDI

Eczacıbaşı çatısı altındaki Vitra da Türkiye’yi fuarda 200 ürünle temsil etti. ISH Fuarı’na, 36 yıldır aralıksız katıldıklarını belirten Eczacıbaşı Holding Yönetim Kurulu Başkanı Bülent Eczacıbaşı, “İlk katıldığımızda standımız sadece 15 metrekareydi. Şimdi 2000 metrekare. Yıllardır yerli rakiplerimizden 1-2 adım öndeydik. Fuarda Avrupalılarla ratahça rekabet edeceğimizi gördüm" diye konuştu.

Avrupa’ya taharet musluğu 

Vitra’nın standında akıllı ayna, klozet, gömme rezervuar paneli ile taharet musluğunu Avrupa, Amerika tesisat ve standartlarına uyumlu haline getiren patentli ürünleri öne çıktı. Yeni patentli ürünlerden sonra Avrupa'da ürünün satışı başlatılıyor.

Katma değerli ihracat

Türkiye’nin seramik sağlık sektöründe Çin’den sonra en büyük üretici olduğunu belirten Eczacıbaşı Yapı Ürünleri Grubu Başkanı Ali Akgöz ise, “ihracatın yarısını Vitra olarak tek başımıza yapıyoruz. En büyük pazarımız Almanya, İngiltere, Fransa ve Rusya” dedi. Türkiye’nin kilogram başına ihracat değerinin 1.36 dolar olduğuna dikkat çeken Aköz, “Seramik sektöründe bu 1.67 dolar, Vitra’da 2.12 dolar. Akıllı klozet gibi katma değerli ürünlerde 3.5 dolara çıkıyor. Akıllı ürünlerin satıştaki payı artıyor” dedi.

‘Cep’le uyumlu akıllı ayna

Kişisel bir asistan gibi çalışıyor. Önündeki rafa telefonu koyduğunuzda şarj ediyor, mesajları okuyor, takip etmeniz gereken haber ya da verileri ses komutuyla telefondan aynaya yansıtıyor, sevilen şarkıları USB’den çalıyor. Yani makyaj yaparken, tıraş olurken, dişinizi fırçalarken dünya gözünüzün önüne geliyor. Vitra bu aynayı Vestel ile birlikte geliştirmiş