Yabancı turistin dönmesiyle  İstanbul’da oteller doldu

Shangri-La Türkiye’de 5’inci yılını kutluyor. Otelin genel müdürü Kronberg, “2 yıl önce göreve başladığımda Türkiye zor bir dönemden geçiyordu. Otelde doluluk %20 seviyesindeydi. Şimdi oteller doldu, fiyatlar arttı” dedi.

Avrupa’daki 2. rotası olarak belirlediği İstanbul’da, 250 milyon dolarlık yatırımla 2013’te kapılarını açan Shangri - La Türkiye’de 5. yılını kutluyor. Dünyanın en büyük lüks otel zinciri Shangri-La, Beşiktaş’taki oteliyle aynı zamanda Türkiye’nin ilk Uzakdoğu oteli olma özelliğini de taşıyor. Shangri-La Bosbhorus Genel Müdürü Philippe Kronberg, Türkiye’de göreve 2 yıl önce başladığını ve ülkenin bu dönemde zor günler yaşadığını hatırlatarak, “İstanbul’a geldiğimde otelimizde doluluk oranı yüzde 20 seviyesindeydi. Özellikle 15 Temmuz darbe girişiminden sonra çok ciddi rezervasyon iptalleri yaşadık. Fiyatlar yüzde 30 geriledi. Ancak şimdi fiyatlar tekrar geri geliyor. Doluluklar artıyor. Avrupalı turist, tekrar Türiye’ye döndü” dedi.

KARA PROPAGANDA YAPILIYOR

Halen misafirlerin ağırlıklı olarak Katar ve Suudi Arabistan’dan geldiğini ifade eden Kronberg, şöyle konuştu: “Yurtdışı pazarlama çalışmalarımızda oteli değil, destinasyon olarak Türkiye’yi ve İstanbul’u ön plana çıkarıyoruz. Bu seyahatlerimde gözlemlediğim en belirgin nokta, yanlış Türkiye algısı oluyor. Uluslararası medya Türkiye’yi çok kötü lanse ediyor. İnsanların kafasında Türkiye’nin güvenli olmadığına dair bir algı oluşuyor. Fakat buraya geldiklerinde bu algı yıkılıyor. Ve bize ne kadar şaşırdıklarını anlatıyorlar. Biz de buradan yola çıkarak, tüm stratejimizi doğru İstanbul ve Türkiye algısı yaratmak üzerine kurduk.”

2019’da Uzakdoğulu artacak

Shangri-La Bosphorus, önümüzdeki dönemde DNA’sındaki Uzakdoğu kültürünü müşteri profiline de yansıtmayı hedefliyor. Müşteri profillerinin ağırlıklı olarak Katar, Suudi Arabistan, Kuveyt, Birleşik Arap Emirlikleri’nden oluştuğunu, Avrupa’dan ise en çok İngiliz turist ağırladıklarını anlatan Kronberg, 2019’da Uzakdoğu’dan gelen turist sayısını artırmayı hedefliyor. Kronberg, sektöre dair bir diğer pozitif gelişmenin de son dönemde artan yerli turist sayısı olduğunu sözlerine ekliyor.

Konaklama fiyatları 1400- 1500 TL bandında

2015 yılı sonrasında İstanbul otellerinde oda fiyatlarının yüzde 30 seviyesinde düştüğünü hatırlatan Kronberg, arz talep dengesinin tekrar oturmasıyla fiyatların da tekrar yükselişe geçtiğini, İstanbul genelindeki 5 yıldızlı, lüks otellerde gecelik konaklama fiyatlarının 1400 - 1500 TL bandına oturduğunu ifade etti. Fiyatların ve dolulukların hala 2015’in yüzde 15 gerisinde olduğunu vurgulayan Kronberg, “O seviyelere doğru ilerliyoruz” değerlendirmesinde bulundu.